90684   1065
تاریخ انتشار: 1396/04/31 22:00
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم اجرای قانون است، گفت: قطع آب، برق، گاز و تلفن در شهرک های صنعتی را مرتب اتفاق می‌افتد، در حالی که در ماده 25 بهبود کسب و کار قید شده است، که واحدهای صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق باشند.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، نور الله حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال که در محل سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد با اشاره عدم ثبت برخی واحدهای در حال اجرا که کار خود را انجام می‌دهند در سامانه رصد اظهار کرد: اما واحدهایی که به بهره برداری رسیده و کار را شروع کرده‌اند در سامانه ثبت می‌شوند.
وی تصریح کرد: اشتغالزایی ازسال 88 تا 91 در صنعت سیر نزولی داشته است، اما از سال 92 مجددا روند افزایشی در استان پیدا کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خاطر نشان کرد: طرح‌های مهم و در دست اجرا در خوزستان 10 تا هستند که از آن جمله می‌توان به کاغذ سبز، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولاد شادگان اشاره کرد.

حسن‌زاده با اشاره به وجود 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان خاطر نشان کرد: برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف متاسفانه باید از 21 دستگاه و یا سازمان دولتی استعلام کرد، در حالی که در استان فارس تعداد سازمان‌هایی که باید از آن‌ها استعلام کرد تنها 12 مورد است.
وی تکمیل زنجیره نیشکر و توسعه صنایع پایین دستی، تکمیل زنجیره فولاد در استان، ارتقای جایگاه تولیدات صنفی و تجارت کالا، تکمیل زنجیره پتروشیمی، توسعه صنایع قطعه سازی، توجه و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی را از جمله برنامه‌های راهبردی و ارائه راهکار جهت اشتغالزایی در استان برشمرد.
حسن‌زاده تکمیل زنجیره صنایع دستی نیز از طریق توانمندسازی واحدهای موجود و اعطای تسهیلات با امتیاز ویژه، ارتقای توان علمی، تحقیق و توسعه در واحدهای موجود و ارتقای زیرساخت‌ها از جمله راهکاری اعلامی سازمان صنعت عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم اجرای قانون است، متذکر شد: قطع آب، برق، گاز و تلفن در شهرک‌های صنعتی را مرتب اتفاق می‌افتتد، در حالی که در ماده 25 بهبود کسب و کار قید شده است، که واحدهای صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق باشند.

برچسب ها:
حسن زاده ؛ صنعت ؛ معدن ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار