180919   1119
تاریخ انتشار: 1397/01/29 23:01
وزیر نیرو گفت: امیدواریم با اعتباراتی که در سال جاری با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد بتوانیم که درمجموع یک هزار و 270 میلیارد تومان را برای مجتمع‌های آب‌رسانی هزینه کنیم.

 

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز،  خبرگزاری فارس از اهواز، رضا اردکانیان عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان کارون اظهار کرد: خوشحالم در این روز مبارک و در سالروز گرامیداشت ارتش برای افتتاح این طرح آمده‌ایم و همکاران ما به‌درستی اشاره کردند که جا داشت این جشن و این بهره‌برداری سال‌ها پیش برگزار می‌شد.

وی افزود: اما نباید فراموش کنیم که ما به نسبت مردم شهرها و روستاهای بی‌شمار در جهان امروز، داشته‌های فراوانی داریم که باید به آن‌ها ببالیم و سطح رضایت‌مندی خود را نسبت به این داشته‌ها افزایش بدهیم. این رضایت‌مندی بنیان و اساس مقاومت و پیشرفت جامعه ما است.

وزیر نیرو گفت: همین امروز که ما از نعمت برق در همه روستاها و شهرهایمان حتی روستاهای دورافتاده بهره‌مند هستیم، نقاط و مردم بسیاری در دنیا هستند که در حسرت این صنعت مهم هستند. ما کارهای زیادی برای انجام پیش رو داریم که انجام هم خواهیم داد و چرخ توسعه را به کمک هم در کشور به چرخش درمی‌آوریم که ازجمله کارهای در اولویت تکمیل طرح‌های آب‌رسانی و تصفیه و جمع‌آوری پساب‌ها است.

وی بیان کرد: بالای 99 درصد جمعیت شهری‌مان و حدود 93 درصد جمعیت روستایی‌مان تحت پوشش آب آشامیدنی است درحالی‌که حدود یک میلیارد نفر در دنیا دسترسی به این نعمت ندارند.

اردکانیان اظهار کرد: احساس ما این است که درزمینهٔ آب شرب و فاضلاب دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم، سطح پوشش سیستم‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بخش شهری زیر 70 درصد است، در بخش روستایی حدود 50 درصد است، در کشور دارای بیش از 80 میلیون نفر جمعیت این درصدها معنای جمعیت چند ده‌میلیونی برخوردار از امکانات است.

وی گفت: فرزندان ما باید به داشته‌های خود ببالند، آنچه در حال انجام است ناشی از یک تلاش جهاد گونه است، همچون همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان که باوجود تأخیر چندماهه در پرداخت مزایا و مستمری اما دست از کار نکشیده و با شوق در تلاش برای خدمت‌رسانی هستند.

وزیر نیرو عنوان کرد: از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب می‌خواهم تا با بررسی‌های خود اقداماتی برای حل مشکلات همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان داشته باشند.

وی افزود: در موضوع توجه به تأمین آب شرب در حال سبقت گرفتن از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم، این به معنای سست شدن نیست، قطعاً این روند را سرعت بیشتری می‌دهیم به‌ویژه با حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و مقام معظم رهبری که همیشه نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشتند و در فرصت‌های ضروری اذن برداشت از صندوق توسعه ملی جهت سرعت دادن به طرح‌های آب‌رسانی روستایی را داده‌اند، امیدواریم هرچه زودتر نه‌تنها در سطح شهرستان کارون بلکه در سطح کشور پرونده آب‌رسانی به روستاها را ببندیم و پرونده‌های دیگر خدمات‌رسانی را بازکنیم.

اردکانیان بیان کرد: از میان یک‌هزار و 30 مجتمع آب‌رسانی روستایی تعریف‌شده عملیات اجرایی بالغ‌بر 811 مجتمع آغازشده و بعضاً به اتمام رسیده، در سال‌های 92 تا 95 حدود 347 مجتمع آب‌رسانی روستایی در سال 96 حدود 90 مجتمع آب‌رسانی روستایی کلید خورده است، امیدواریم در سال 97 تکمیل و بهره‌برداری از 100 مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی را شاهد باشیم.

وی گفت: امروز 35 هزار روستا تحت پوشش خدمات آب‌رسانی هستند، امیدواریم با اعتباراتی که در سال جاری با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد بتوانیم که درمجموع یک هزار و 270 میلیارد تومان را برای مجتمع‌های آب‌رسانی هزینه کنیم.

برچسب ها:
وزیرنیرو ؛ اب ؛ افتتاح ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار