1403/06/31 21:50


50590   1200
تاریخ انتشار: 1396/02/18 12:04
استاندار خوزستان با بیان اینکه غفلت از آگاهی در فضای مجازی باعث عقب ماندن می‌شود گفت: مالکیت بر دانایی و داشته‌های علمی به منظور جلوگیری از هک و سرقت شدن حق شرکت‌هاست.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز مدیریت افتای خوزستان با تاکید بر به‌روز بودن مدیر سازمان‌ها و ادارات و تسلط داشتن بر فضای مجازی موجود اظهار کرد: این تسلط و آگاهی داشتن بر فضای مجازی باید به صورت یک فرهنگ  و قانون گنجانده شود.

وی با بیان اینکه غفلت از این آگاهی به منزله جا ماندن و عقب ماندن یک سازمان است افزود: بالا بردن امنیت در فضای مجازی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ثروتمند بودن یک کشور با تولید علم آن و دانایی محوری حساب خواهد شد تصریح کرد: دانایی به عنوان ثروت و دارایی ما حساب می‌شود و باید برای حفظ آن کوشا باشیم، آن را به ثروت تبدیل کرده و نگذاریم این دارایی سرقت شود.

شریعتی با تاکید بر بالا بردن امنیت فضای مجازی با استفاده از مرکز افتا خاطرنشان کرد: در این زمینه باید در استان به خلق ثروت  بیشتری پرداخته شود و با استفاده از امنیت داشتن این فضا در مقابل هک شدن و سرقت‌ها در امان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به یک دانایی توسط یک شرکت و مالکیت داشتن بر آن حق این شرکت است بیان کرد: در حملاتی که از  سوی باج‌افزارها صورت می‌گیرد هر چه میزان دانایی و داشته‌ها بالاتر باشد حملات پیچیده‌تر و بیشتر صورت می‌گیرد و از این رو نمی‌توان تمام دارایی و توان خود را در معرض این حملات قرار دهیم.

شریعتی با بیان اینکه دارایی‌های علمی ثروت پنهان کشور به حساب می آید گفت: با وزیر تعاون جلسه ای در رابطه با کسب و کار در فضای الکترونیک برگزار شد و از این رو 18 تفاهم‌نامه منعقد شد.

برچسب ها:
شریعتی ؛ مجازی ؛ مدیریت افتای ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG