1403/07/09 02:47


50584   907
تاریخ انتشار: 1396/02/14 22:03
استاندار خوزستان با بیان اینکه ریزگردها به پدیده جوی اصلی در خوزستان تبدیل شده است گفت: وزارت نفت به تعهدات خود برای باز کردن آب در هورالعظیم عمل کند.
 
 

به گزارش سایت آماج به نقل از ،خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مقابله با ریزگردها با اشاره به مشکلاتی که این پدیده برای مردم استان خوزستان به‌وجود آورده است اظهار کرد: دست بردن انسان در طبیعت باعث پدید آمدن این پدیده شده است؛ از این رو ما دست به دامن سیلاب در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ساخت شدها در خوزستان پدیده ریزگردها نیز در استان خوزستان به وجود آمد افزود: با وجود اینکه طرح‌های این سدها 40 سال پیش صورت گرفت، احداث آن باعث ایجاد خشکسالی و کاهش سطح آب استان شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از ساخت سدها مدیریت منابع آبی به درستی صورت نگرفت تصریح کرد: در گذشته با براش باران کانون ریزگردها در استان به صورت فصلی فعال می‌شد ولی با احداث سدها و پدید آمدن خشکسالی، کاهش تجمع آب و فصلی شن تالاب‌ها و همچنین وقوع سیلاب شده است و در کنار آن ریزگردها به پدیده اصلی جوی استان خوزستان تبدیل شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه ریزگردها و کانون آن در خارج از کشور نیز به همین اساس تشکیل شد بیان کرد: ریزگردها یک پدیده منطقه‌ای و بین‌المللی است و از این رو باید برای حل این مشکل کمک‌های خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر مدرنیته شدن کشاورزی استان خاطرنشان کرد: اصلاح آبیاری بزرگترین سرمایه‌گذاری در استان است، تولید ثروت با به خطر انداختن جان مردم ارزشی نداشته و بر این اساس آماده کردن استانداردها از اولویت‌های موجود برای زندگی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه وزارت نفت باید تا زمان مهلت داده شده دریچه‌های ورود آب به هورالعظیم را باز کند عنوان کرد: حق‌آبه این تالاب تامین شده است، قسمت زیادی از آبگیری انجام شد و در دونقطه دیگر مشکلاتی وجود دارد که بعد از باز شدن 7 دریچه دیگر این مساله نیز رفع می‌شود و نیاز است که وزرات نفت در موعد مقرر دریچه ها را بازگشایی کند.

وی در پایان با تاکید بر تامین حق‌آبه دیگر تالاب‌های استان خوزستان ادامه داد: با ارزیابی‌هایی که توسط مسؤولان انجام می‌شود باید برای رفع این مسائل اقدام کرد.

برچسب ها:
استاندار ؛ نفت ؛ گرد و خاک ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG