1403/07/01 03:47


50582   983
تاریخ انتشار: 1396/02/12 22:37
رئيس مجمع نمايندگان استان خوزستان با اشاره به محاصره نخلستان‌های این شهرستان در شوره‌زارها گفت:‌گفت: ادامه اين روند به‌طور مستقيم بر وضعيت اقتصادی اين شهرستان صادر كننده خرما تاثير به‌سزایی گذاشته است.
 

به گزارش  سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد عصر امروز در جلسه ای که با حضور معاون عمرانی استاندار در شهر خنافره برگزار شد اظهار کرد: نخلستان‌های شادگان در محاصره آب‌های شور دریا که به‌دلیل کم‌آبی تالاب به سمت نخلستان‌ها بازگشته و نیز پساب‌های نیشکر و آب‌های شور ناشی از زه‌کش‌های زمین‌های زراعی در آمده‌اند.

وی با اشاره به خشکی ده‌ها هزار نخل شادگان گفت: ادامه این روند به‌طور مستقیم بر وضعیت اقتصادی این شهرستان صادر کننده خرما تاثیر به‌سزایی گذاشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت دامپروری را یکی از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان توصیف و تصریح کرد: شور شدن آب تالاب موجب رکود دامپروری به‌ ویژه گاومیش‌داری شد.

وی شادگان افزود: پوشش گیاهی تالاب که به‌ عنوان علوفه دام استفاده می‌شد به‌ دلیل شوری آب از بین رفت و پوششی جایگزین آن شد که قابل استفاده دام نیست.

ناصری‌نژاد به ماهی تیلاپیا به‌ عنوان یکی از پیامدهای شور شدن آب تالاب عنوان کرد و گفت: این ماهی گوشتخوار ماهیان بومی تالاب از جمله بنّی و برزم را از بین برده است.




Copy Right 2015 Artmis.ORG