1403/07/01 04:07


50559   1118
تاریخ انتشار: 1396/01/26 21:13
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از اتمام عملیات عمران روستایی در 250 روستای استان خبر داد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، محمد خانی نوذری  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ثمرات بنیاد مسکن در سه بحث عمران روستایی و مسکن شهری و مسکن روستایی است که عمده فعالیت‌های بنیاد در روستاها انجام می‌گیرد.

وی افزود: در بحث حوزه عمران روستایی با توجه به رخدادها و حوادث در کشور، بنیاد مسکن در بازسازی‌ها شرکت کرده و جزو محورهای اصلی در بحران‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سال 95 عمده‌ترین فعالیت‌های بنیاد در حوزه عمران روستایی صورت گرفته، تصریح کرد: برای روستاهای زیر 20 خانوار خدماتی مثل آب، برق و گاز را در محل معیشت که خود بر قرار کردند و در آنجا سکونت دارند خدمات داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: 67 هزار و 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و نفتی و توازن منطقه‌ای جذب شده است که 75 درصد از این اعتبارات را به عمران روستایی تخصیص داده‌ایم و همچنین 7 میلیارد تومان اعتبارات حوادث داشته‌ایم.

خانی نوذری درباره عملیات عمرانی روستایی خاطرنشان کرد:  یک هزار و 181 روستا عملیاتی شده که 250 روستا عملیات اجرایی آنها تا پایان سال 95 به اتمام رسیده و سایر روستاها نیز عملیات اجرایی آنها رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه از جمله این عملیات عمرانی، بهسازی منازل، جدول‌بندی، آسفالت و احداث پارک و ... است، گفت: روستاهای اطراف شهرهای آبادان و خرمشهر که ظرفیت جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و تولید را دارند بنیاد مسکن خدماتی را به آنها ارائه داده است که خوشبختانه این خدمات در برخی از این روستاها به ثمر نشسته است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: در بحث فاضلاب‌های روستایی، نخستین روستایی که سیستم تصفیه فاضلاب در آن راه‌اندازی شده روستای البونائی است.

خانی نوذری در پایان اضافه کرد: 6 هزار و 450 پرونده صدور سند به اداره‌های ثبت اسناد داشته‌ایم که تاکنون یک هزار و 600 سند از اداره ثبت اسناد و املاک برای مسکن روستاهای استان صادر شده که از ابتدای عملیات ثبت که از سال 1372 آغاز شده تا الان حدود 60 درصد ثبت سند داشته‌ایم.




Copy Right 2015 Artmis.ORG