1403/07/08 16:56


50556   1017
تاریخ انتشار: 1396/01/25 14:39
نماینده شهرداران استان، با اشاره به اینکه تقاضا می شود اصلاح قانون مدیریت شهری به نحو مؤثرتری پیگیری شود، یادآور شد:قوانین همچون اهتمام در بهداشت شهر، مسائل فرهنگی و.. نیاز به اصلاح و بازنگری دارند.

به گزارش سایت آماج نیوز، مهراب فلسفی زاده شهردار شوشتر در نشست معاون عمران و توسعه شهری و  روستائی وزارات کشور با شهرداران و دهیاران استان خوزستان به عنوان نماینده شهرداران استان با اشاره به اینکه قطعا شهرداری به عنوان گسترده ترین و اجرایی ترین نهاد در سطح شهرها می تواند نقش مهمی در اشتغال داشته باشد، اظهار داشت: از همین رو شهرداری به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفا می کند

وی ادامه داد: باید شاخص هایی برای شهرداری ها در این خصوص تعریف شود تا در پایان هرسال میزان موفقیت ها محاسبه شود. بیش از ۷۵درصد جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند و قطعا سازمانی که بتواند خدمات بین بخشی و سیاست گذاری شهرداری را انجام بدهد سازمان شهرداری ها نیست.

فلسفی زاده با بیان اینکه در قدیمی ترین قانون شهرداری تأکید شده که برای پیشبرد بهتر امور شهرداری، باید اتحادیه شهرداری ها تشکیل شود، تصریح کرد: متأسفانه شهرداری ها همواره به عنوان یک نهاد مظلوم شناخته می شوند چراکه علی رغم خدماتی که ارائه می دهد هر روز از اقتدار آنها کم می شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولتی شدن شهرداری ها در قانون ششم به صراحت ذکر شده، ادامه داد: از قانون برنامه دوم تا پنجم همواره مدیریت یکپارچه شهر و سپردن وظایف به شورای شهر تأکید شده اما متأسفانه این امر در برنامه ششم لحاظ نشده است.

نماینده شهرداران خوزستان توضیح داد: سازمان هایی همچون میراث فرهنگی و محیط زیست نهادهایی در ریاست جمهوری دارند از همین رو امید می رود دست کم اتحادیه شهرداری ها نیز تشکیل شود.

وی ادامه داد: بیش از یکصد سال از تصویب قانون شهرداری ها و بیش از شش دهه از اصلاح آن در سال ۱۳۳۴ می گذرد آیا این قانون با تمام کاستی ها می تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان و اهداف شهری باشد؟

فلسفی زاده با اشاره به اینکه تقاضا می شود اصلاح قانون مدیریت شهری به نحو مؤثرتری پیگیری شود، یادآور شد:قوانین همچون اهتمام در بهداشت شهر، مسائل فرهنگی و.. نیاز به اصلاح و بازنگری دارند.

وی با بیان اینکه در تبصره ماده ۶ قانون بودجه بیشتر امتیازات برای شهرهای کمتر از یکصد هزار نفر تعریف شده، اظهار داشت: قطعا این دیدگاهی است که می تواند به برابری عدالت در شهرهای کوچک بی انجامد اما به طور نمونه در خوزستان تعداد هفت شهر بین یکصدهزار تا دویست هزار جمعیت وجود دارد.

شهردار شوشتر با اشاره به اینکه از ردیف های اعتباری باید ساماندهی پسماند و ایستگاه های آتش نشانی در شهرهای بیشتر صدهزار نفر ایجاد شود، خاطر نشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای بالای یکصدهزار نفر از طریق ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ریزگردها را به یک بحران تشبیه و شهرداری ها را متأثر از آن دانست و گفت: این اتفاق باعث کاهش سرمایه گذاری و ساخت و ساز و در نتیجه کاهش درآمدهای شهرداری شده است اما جدا از این امر، شستشوی مکرر تأسیسات شهری نیز از حداقل هزینه های تحمیل شده است که انتظار می رود از محل اعتبارات ملی مقابله با ریزگردها جبران شود.

فلسفی زاده با بیان اینکه ایجاد کمربند سبز اقدام مقابله ای برای ریزگردها است، ادامه داد: در پایان اسفندماه بخشنامه ای به شهرداری ها برای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب ابلاغ شده که تا ششم اردیبهشت ماه انقضاء دارد اما باتوجه به انتخابات و تعطیلاتی که وجود داشت شهرداری ها نمی توانند به خوبی استفاده کنند از همین رو باید این فرصت تمدید شود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵ سال از تصویب طرح تفصیلی شوشتر می گذرد درحالیکه این طرح ها منبع مهم تحولات و کسب درآمد است. باید فرآیندی ایجاد شود تا در شهرها با کمک مشاور این امر به روز شود.

نماینده شهرداران استان با بیان اینکه نگاه مسئولان شورای توسعه و برنامه ریزی استان به شهرداری ها عادلانه است، افزود: بیم آن می رود نگاه سیاسی و سلیقه ای در توزیع اعتبارات باشد.مسأله دیگر امنیت قضایی شهرداران است چراکه باوجود اقدام در مسائل شهری اما شهرداران در محکمه باید به صورت حقیقی و با وثیقه شخصی دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای روشنایی پارک ها و فضاهای سبز معادل ساختمان های تجاری به اداره برق پول می دهد، اظهار داشت: انتظار می رود باتوجه به عمومی بودن مصرف برق در این اماکن بهای مناسبتری مدنظر قرار گیرد.


فلسفی زاده  تاکید کرد: نحوه جذب و بکارگیری نیرو در شهرداری بایستی بازنگری شود و شیوه فعلی در قالب آزمونهای سراسری مشکلاتی برای شهرداربها ایجاد شود.

فلسفی زاده در پایان یادآور شد: نحوه جذب و بکارگیری نیرو در شهرداری بایستی بازنگری شود و شیوه فعلی در قالب آزمون های سراسری مشکلاتی برای شهرداری ها ایجاد کرده است.

 




Copy Right 2015 Artmis.ORG