1403/07/09 02:56


40553   759
تاریخ انتشار: 1396/01/22 13:12
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با اشاره به نامگذاری سال 96 به "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: این شعار دنباله شعار مقام معظم رهبری در سال‌های قبل است و چون ایشان عملکرد مثبتی در زمینه اشتغال و تولید در سال‌های گذشته ندیدند، امسال این شعار را اعلام کردند.

 

به گزارش سایت آماج نیوز علی کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان   ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به "اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال" باید در صنعت استان تحول ایجاد شود، زیرا اگر وضعیت به همین شکل پیش رود نه اشتغال شکل می‌گیرد و نه تولید مطلوبی خواهیم داشت.

وی افزود: باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید به خصوص در استان خوزستان باشیم و برای تحقق این مساله باید توجه ویژه به زیرساخت‌ها شود.

 

کرانی با اشاره به عملکرد بانک‌ها، تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال ابتدا باید وضعیت عملکرد بانک‌ها مشخص شود زیرا تا زمانی که بانک‌ها شرایط را برای تولید امن نکنند، اشتغال و تولید محقق نمی‌شود.

 

وی گفت: باید به قانون کار توجه شود زیرا اگر قوانین کار به این شکل باشند، هیچ کسی در جهت استخدام نیرو اقدام نخواهد کرد. قوانین کار بسیار مشکل دارند و نمی‌توان از توان نیروی کار استفاده کرد.

 

کرانی عنوان کرد: دید مدیران استان باید اصلاح شود و باید بدانند هرچه به تولید داخل توجه بیشتری شود، اشتغال بیشتر رشد پیدا می‌کند؛ همچنین در این زمینه باید سیستم مدیریت شرکت‌های بزرگ نیز تغییر پیدا کند و آ‌ن‌ها نباید عمده نیازهای خود را از خارج از استان تأمین کنند.

 

وی با بیان این نکته که فرمایش مقام معظم رهبری شکل اجرایی به خود نمی‌گیرد، مگر آنکه به زیرساخت‌ها و موارد مطرح‌شده توجه شود، اظهار کرد: باید پذیرفت که با شعار نمی‌توان مشکلات تولید و اشتغال را حل کرد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد تا نتیجه بگیریم.

 

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خاطرنشان کرد: با شعار، حرکت سخت می‌شود بلکه باید با برنامه پیش رفت. باید دیدگاه مدیران استان در خصوص ساخت داخل تقویت شود؛ همچنین به این مسائل و وضعیت صادرات و واردات توجه ویژه شود تا تولید داخل و اشتغال محقق شود.




Copy Right 2015 Artmis.ORG