1403/07/01 01:06


40484   1267
تاریخ انتشار: 1395/11/20 22:01
مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: مستقر نشدن گمرک ایران در گیت‌های ورودی و خروجی به بهانه قاچاق کالای همراه مسافر پذیرفته‌شدنی نیست به این دلیل که قاعده کالای همراه مسافر مشخص است و با پایش گمرک در دروازه‌ای منطقه عملاً قاچاق کالای در این منطقه صورت نمی‌گیرد.
تاریخ: ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰کدخبر: ۱۳۹۵۱۱۲۰۰۰۱۳۶۶
 
 

به گزارش  سایت آماج نیوز،  از آبادان؛ اسماعیل زمانی ظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: شاخص‌های زیادی باعث شده تا منطقه آزاد اروند با مشارکت بخش خصوصی توانایی تبدیل‌ شدن به یکی از مراکز مهم ترانزیت کالا و یا تأمین نیازهای کشورهای عراق، تاجیکستان، ارمنستان و سایر کشورهای آسیایی میانه شود.

وی افزود: در صورت استقرار گمرک در دروازه‌ای ورود و خروج منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاران زیادی می‌توانند در این بخش ضمن ایجاد اشتغال این منطقه را به یکی از راهبردی در تأمین نیازهای کشورهای منطقه در بحث صادرات مجدد کالا تبدیل کند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از هزینه 100 میلیارد ریال برای ساخت 36 کیلومتر دیوار و گیت‌های دروازه‌ای ورود و خروج در منطقه آزاد اروند اشاره و بیان کرد: تمام مراحل طراحی و ساخت دیوارها و گیت‌ها با نظر گمرک ایران انجام‌ شد.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق به دلیل شرایط خاص زیر نظر سازمان محیط‌زیست از جمله تالاب بین‌المللی شادگان و برخی از مناطق نیز زیر نظر نیروهای نظامی است و خود به‌خود کنترل می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: مستقر نشدن گمرک ایران در گیت‌های ورودی و خروجی به بهانه قاچاق کالای همراه مسافر پذیرفته‌شدنی نیست به این دلیل که قاعده کالای همراه مسافر مشخص است و با پایش گمرک در دروازه‌ای منطقه عملاً قاچاق کالای در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

وی از آمادگی منطقه آزاد اروند برای برطرف شدن نواقص مورد نظر گمرک ایران در تکمیل حصار‌کشی منطقه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: در گیت‌ها با توجه به استقرار ایکس ریل  و سایر وسایل کنترلی عملاً قاچاقی از این منطقه به سرزمین اصلی صورت نخواهد شد.

زمانی خاطرنشان کرد: استدلال گمرک ایران در رابطه با قاچاق کالا در صورت استقرار گمرک در ورودی‌های منطقه آزاد با توجه به سکونت 500 هزار نفر در منطقه و جابه‌جایی کالا توسط مردم معقول نیست و اصولاً کالاهای هم‌چون یخچال، کولر و سایر وسایل برقی کالای همراه مسافر قلمداد نمی‌شوند.

*مردم شهرهای آبادان و خرمشهر هنوز طعم منطقه آزاد را لمس نکردند

زمانی بیان داشت: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر باگذشت سه سال از اعلام افزایش محدوده این منطقه در سفر استانی رئیس‌جمهور هنوز طعم منطقه آزاد را لمس نکردند و همواره از مسؤولان این سؤال را دارند که جزء منطقه آزاد هستند و یا نه؟

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل منطقه آزاد اروند جایگزینی محور اقتصادی آن به‌جای بندر خرمشهر، پالایشگاه آبادان است که بعد از پایان جنگ نتوانستیم این دو محور اقتصادی را به دلایل مختلف به رونق قبل از جنگ تحمیلی برگردانیم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: 10 سال منطقه آزاد اروند به‌صورت ناقص اجرا شد و اینک که با نظر همه مسؤولان نظام و با مصوبه هیات دولت منطقه آزاد گسترش ‌یافته است مردم هنوز از مزایایی آن بهره‌مند نیستند.

وی افزود: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از مهاجرت ایجاد اشتغال نیاز است تا این دو شهر محور اقتصادی داشته باشند که منطقه آزاد اروند توانایی ایجاد این مؤلفه را دارد.

برچسب ها:
اروند ؛ زمانی ؛ ابادان ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG