1403/07/08 06:54


210991   2025
تاریخ انتشار: 1400/08/30 18:05
رئیس اداره دامپزشکی دزفول از برخورد جدی با متخلفان کشتار غیرمجاز و جاده ای دام و طیور خبر داد.


به گزارش آماج نیوز، محسن ورجاوند، رئیس اداره دامپزشکی دزفول به ممنوعیت کشتار غیرمجاز و جاده‌ای دام در شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور مقابله با مخاطرات احتمالی بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی از طریق فرآورده‌های خام دامی با متخلفات برخورد جدی و قانونی می شود.

وی با بیان اینکه اینگونه کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی این فرآورده‌ها عامل تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی هستند، اظهار کرد: دامپزشکی با همه توان در جهت مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی از طریق فرآورده‌های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در دستورکار خود قرار داده است.

ورجاوند بیان داشت: کشتار غیرمجاز دام حتی در حد کشتار یک گوسفند هم در شرایط کنونی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب شده و چون مصرف کنندگان و همچنین قصابان مستقیم با لاشه‌های کشتاری در تماس هستند باعث انتشار بیماری‌های میکروبی خواهند شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم ضمن خودداری از مصرف گوشت‌های بدون مهر و لیبل دامپزشکی، موارد کشتار غیرمجاز را به دامپزشکی به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/




Copy Right 2015 Artmis.ORG