1403/07/01 12:03


210989   2452
تاریخ انتشار: 1400/08/30 10:08
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: احداث ۵۰هزار مسکن با اجرای طرح جامعه شهر همدان میسر می‌شود.

به گزارش آماج نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عدم تصویب طرح جامع همدان را عامل گرانی مسکن و اجاره‌بها عنوان کرد و گفت: احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در گرو طرح جامع شهر همدان است.


وی با بیان اینکه طرح ملی تامین مسکن که اخیرا توسط دولت اعلام شده و ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی به مطالبه به حق و قانونی مردم است. اظهار داشت: تصویب طرح جامع شهری در مراجع عالی کشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات قانونی در زمینه رونق بخش مسکن است و با این اقدام گرانی مسکن و اجاره بها که در شرایط کنونی یکی از مسائل عمده مردم همدان است، کنترل و تعدیل می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان هم از دیگر پروژه‌های مهم، چشمگیر و اثرگذار است، ادامه داد: با همکاری و همراهی علوم‌پزشکی امسال فاز نخست بیمارستان مرکز جامع سرطان همدان افتتاح شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به اشتباه قطعی در سرشماری جمعیت همدان در سال ۱۳۹۵اشاره و تصریح کرد: این استان از نظر رشد جمعیت جزو استان‌های برتر است، اما در این سرشماری حدود ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت همدان به دلیل اشتباه در سرشماری نادیده گرفته شدند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ قصد اصلاح این آمار را داشتیم، اما سرشماری ۱۰ سال یک بار انجام می‌شوند و با پیگیری‌های صورت گرفته شهرستان همدان به عنوان پایلوت معرفی شده و مجددا امسال سرشماری انجام می‌شود و از مردم خواهشمندیم در آمار گیری مشارکت کنند تا همدان جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

حاجی بابایی با تاکید براینکه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید تمام موانع موجود شناسایی و مرتفع گردد، بیان داشت: بستر‌های زیادی برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید موانع را از سر راه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همدان برداریم، گفت: پروژه اسکای مال بیش از یک هزار شغل ایجاد می‌کند، به همین دلیل توقف این پروژه زمینه ساز فرار سرمایه گذاران در همدان است.

حاجی بابایی با بیان اینکه باید در همدان با انسجام و همدلی مسئولان و مردم زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهیا کنیم، اظهار کرد: در این صورت است که می‌توانیم به توسعه پایدار شهر فکر کنیم.

وی افزود: پروژه تجاری، فرهنگی اسکای مال، یکی از بستر‌های ارزشمند سرمایه گذاری است و می‌تواند علاوه بر تاثیر در ارتقای شاخص‌های گردشگری، جایگاهی برای توسعه اقتصادی و جهش تولید و فرصتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتقای شاخص‌های سرمایه‌های اجتماعی، اشتغال جوانان و فرزندآوری که در سیاست‌های دولت انقلابی نیز مدنظر قرار گرفته است باشد.

انتهای پیام/

 




Copy Right 2015 Artmis.ORG