1403/07/08 06:53


210971   2131
تاریخ انتشار: 1400/08/28 00:41
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر ابتلاء یکی از اهالی این شهرستان به بیماری سرخک را تایید کرد.

به گزارش آماج نیوز، علی قمیشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به انتشار مطالبی مبنی بر بروز سرخک در این شهرستان گفت: ۴ مورد مشکوک ابتلا به سرخک داشتیم که پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، یک مورد ابتلا به این بیماری تایید شد.

وی افزود: در پی تشخیص یک مورد ابتلا به سرخک، اقدامات حفاظتی لازم انجام شد و همکاران بهداشت در شعاع یکهزار متری محل سکونت بیمار، خانه به خانه واکسیناسیون اطفال ۹ ماهه تا ۱۲ ساله را انجام دادند.

قمیشی با بیان اینکه جای نگرانی به دلیل بروز سرخک وجود ندارد و مشکلی از نظر شیوع این بیماری نداریم، اظهار داشت: توصیه می‌شود شهروندان بر اساس برنامه زمان‌بندی که برای اطفال تعریف شده، برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۸۰ هزار دز واکسن کرونا در حوزه این دانشگاه تزریق شده و بر این اساس، پوشش واکسیناسیون افراد ۱۲ سال به بالا در این منطقه به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت: تاثیر واکسیناسیون بر کاهش موارد بستری کاملا مشخص است و اکنون تعداد بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان گنجویان دزفول زیاد نیست و بیمارستان در حال ارائه خدمات عادی است.

انتهای پیام/




Copy Right 2015 Artmis.ORG