1403/07/01 13:06


20322   1057
تاریخ انتشار: 1395/10/19 22:30
استاندار خوزستان با ابراز گلایه از اینکه اسناد خزانه دریافتی در بورس تهران نقد می‌شود، گفت: اسناد خزانه دریافتی توسط پیمانکاران باید در بورس اهواز تبدیل به اعتبارات نقدی شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی  در نشست شورای برنامه ریزی استان که  در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: مسائل و مشکلات مالی مربوط به پروژه‌های سازمان آب و برق استان خوزستان باید از طریق فاینانس حل و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه روش جذب از طریق اسناد خزانه از سال گذشته در کشور آغاز شده و ادامه خواهد داشت درخواست کرد: سازمان‌ها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران باید خود را با آن وفق دهند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سال گذشته روش جذب اعتبارات تنها به‌صورت ملی بوده ولی امسال استانی شده است و چنانچه دستگاهی با آن هماهنگ نشود از اجرای پروژه‌های خود عقب خواهد ماند.

شریعتی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل نقدینگی در بازار، کاهش آثار تورمی و در آخر اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی هدف دولت از اعتبارات اسناد خزانه است.

وی با تاکید بر اینکه اوراق 100 هزار تومانی را می‌توان برای پروژه‌های کوچک جذب کرد متذکر شد: نسبت به جذب هرچه سریع‌تر سهم استان خوزستان در این زمینه همت و تلاش بیشتری به کار گرفته شود.

شریعتی گفت: با رسیدن به روز‌های پایانی سال تقریبا چیزی حدود سه درصد از سهم اسناد خزانه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین در صورت تعلل و کوتاهی زیاد در این مساله امکان عدم نقدینگی آنها وجود دارد.

وی متذکر شد: اکنون که سایر دستگاه‌ها قدرت جذب ندارند پیشنهاد می‌شود باقی اعتبارات را صرف نوسازی، راه و شهرساز و آب و فاضلاب با افزایش 80 درصد اعتبار اختصاص دهند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در خواست کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی وارد اجرای کار شده و با زمان گذاشتن نسبت به تشویق پیمانکاران اقدام کنند.

شریعتی تاکید کرد: تمامی مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید در یک جلسه مشترک حاضر و برای دریافت اسناد خزانه توجیه شوند.

وی خطاب به مدیران و روسای دستگاه‌های دولتی با بیان اینکه قابلیت انعطاف دستگاه‌ها دولتی با سیاست‌های جدید دولت افزایش پیدا کند تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید به شکل سیال بوده و خود را با سیاست‌های اعمالی دولت همسو و هماهنگ کنند.

استاندار خوزستان در پایان با ابراز گله‌مندی از اینکه اسناد خزانه دریافتی در بورس تهران نقد می‌شود تاکید کرد: اسناد خزانه دریافتی توسط پیمانکاران باید در بورس اهواز تبدیل به اعتبارات نقدی شود.




Copy Right 2015 Artmis.ORG