1403/07/09 15:11


20277   10285
تاریخ انتشار: 1395/02/20 19:07
رییس بنیاد نخبگان خوزستان خطاب به معلمان؛
رییس بنیاد نخبگان خوزستان در هفته معلم از مدرسه نیکان در منطقه کوی فرهنگیان بازدید به عمل آورد و از معلمان درخواست کرد: طرح شهاب را با دید نامحسوس پیگیری کنید.

به گزارش خبرنگار آماج نیوز، دکتر علیرضا زراسوندی به تشریح طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) پرداخت و عنوان کرد: طرح شهاب در پایه چهارم و پنجم در دو ناحیه 2و 4 اهواز در حال اجراست و بنیاد نخبگان با  مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش در ارتباط است و کار نظارت را انجام می دهد. امید به این که امسال در مقطع متوسطه نیز بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

 

 

زراسوندی افزود: شما معلمان نیز در تکمیل کردن فرم های مربوط به طرح شهاب که بنیاد نخبگان ناظر آن است، مدیریت آموزشی خود را داشته باشید زیرا آینده یک مجموعه کشور دست شماست.

 

وی در معرفی بنیاد نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان از معدود بنیادها، موسسات و سازمان های دولتی است که شخص مقام معظم رهبری آغاز به کار آن را در سال 82 ابلاغ کرد.

 

 

زراسوندی ادامه داد: فرار مغز ها موضوعی بود که مسئولان را وادار به ایجاد فضا و شرایط انگیزشی برای جذب افراد تحصیل کرده نمود تا نخبگان سراز آن طرف آب ها در نیاورند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند بنیاد نخبگان در ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و فرمودند" بنیاد ملی نخبگان باید فراتر از وزارت خانه باشد "

 

 

 

زراسوندی ادامه داد: بنیاد نخبگان دارای ساختاری سبک و چالاک است که از طریق استانداری و در شهرستان ها با همراهی فرمانداری ها، معاونت های مختلف استانداری و دانشگاه ها اقدامات خود را انجام می دهد.

 

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان این که بنیاد وارد فاز اجرا نمی شود، اظهار کرد: وظیفه بنیاد نخبگان نظارت است که در استان خوزستان 2 وظیفه اصلی داریم یکی کارهای ذیل معاونت ریاست جمهوری و دوم شناسایی، پایش و توانمندسازی نخبگان استان است.

 

زراسوندی با تاکید بر اجرای درست طرح شهاب خواستار شد: طرح شهاب را با دید نامحسوس پیگیری کنید به این صورت که به دانش آموزان نباید اطلاع داده شود که دارای استعداد و تیزهوش هستند و والدین آن ها هم نباید در جریان شرایط نخبگی و نظارت آن ها باشند.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده درست واژه نخبه عنوان کرد: خیلی تاکید بر این داریم که واژه نخبه استفاده نشود چرا که شاید در کل کشور 100 نفر نخبه داشته باشیم که این نخبگان در باشگاهی ذیل معاونت ریاست جمهوری به نام باشگاه سرآمدان قرار دارند.

 

تصمیم بر این است که به جای واژه از دو واژه استعداد برتر و مستعد استفاده کنیم که در مراحل بعدی می شود استعداد برتر و در آینده می شود نخبه . به همین علت است که  بنیاد نخبگان، کار شناسایی و آمایش را انجام می دهد و در مرحله بعد به توانمندی سازی می رسد.

 

زراسوندی عنوان کرد: بنیاد نخبگان خوزستان طرح های مختلفی در استان دارد که از جمله آن ها می توان به جوایز تحصیلی، برنامه های فرهنگی مثل اردوهای جهادی، و حمایت نفرات برتر کنکور سراسری و جوامع مختلف نخبگانی، برگزیدگان ادبی، هنری، ورزشی، علم و جشنواره های برتر علمی و المیپادهای دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد. همچنین جشنواره های فارابی، خوارزمی و رازی و رویش و مخترعین سطح سه و سطح 2 هم تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می گیرند.

 

وی با بیان این که نخبگی یک نعمت تعهد آور است، گفت: هدف بنیاد این است که این نگاه را در جامعه تزریق کند چرا که به دولت و نظام تعهد دارد و باید به این  مملکت خدمت کند.

 

وی با اشاره به افراد برتر و خاص در استان عنوان کرد:  افرادی که به آن ها نخبه یا استعداد برتر گفته می شود باید شرایط نخبگی را نیز داشته باشند.

 

رییس بنیاد نخبگان خوزستان در پایان گفت: دیگر نباید به فرار مغز ها اعتقاد داشت باید به گردش مغزها معتقد باشیم و سعی بر این باشد که از نخبگان در هر جای دنیا که باشند استفاده کنیم.

 

زراسوندی با بیان این که معلمان، آینده سازان جامعه هستند عنوان کرد: خوشحالم که در بین معلمانی هستم که به ترویج فرهنگ و آموزش می پردازند، معلمانی که تربیت فرزندان این مرز و بوم را به عهده دارند، حضور در چنین فضایی برایم بسیار قابل اهمیت و ارزشمند است.

 

 




Copy Right 2015 Artmis.ORG