1403/07/09 17:04


20261   9774
تاریخ انتشار: 1395/02/19 15:51
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خبرداد
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: دفاتر شرکت بازگانی پتروشیمی در کشورهای کره جنوبی، هند، ویتنام، امارات، ترکیه، آلمان، انگلستان، سوئیس، برزیل و اندونزی زمینه صادرات حدود ٦ میلیون تن از محصولات پتروشیمی کشور را فراهم کرده اند.

به گزارش سایت آماج وبه نقل از شانا، مهدی شریفی نیک نفس امروز (یکشنبه، ١٩ اردیبهشت) در همایش «راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی» در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: امیدواریم با بهره برداری از پروژه های در حال اجاری پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی کشور به ١٢٠ میلیون تن تا پایان برنامه چشم انداز توسعه برسد و ایران رتبه نخست خاورمیانه را به دست آورد.

وی، وجود چنین ظرفیتی برای کشور را زمینه ای برای گسترش فعالیتهای بخش خصوصی با توجه به نیاز بازارهای جهانی و بازار مصرف تولیدات پتروشیمی دانست و گفت: به دنبال تنوع بخشی در بازارهای صادراتی هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در ادامه سخنان خود به آثار منفی تحریمها بر روند صادرات پتروشیمی کشور اشاره کرد و گفت: در دوران تحریمها در کنار افتتاح مجتمعهای مختلف، صادارت پتروشیمی ایران حدود ٢٥ میلیون تن افرایش یافت.

نیک نفس با بیان این که ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ١٢٠ میلیون تن می رسد، گفت: ظرفیت تولید کنونی پتروشیمی ایران حدود ٦٠ میلیون تن است که از این حجم حدود ٢٥ میلیون تن صادر می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود ٣٠ تا ٣٥ درصد از بازارهای صادراتی ایران بویژه محصولات پلمیری به چین صادر می شود.

نیک نفس در ادامه با اشاره به سابقه ٢٥ ساله شرکت بازرگانی پتروشیمی از همکاری نزدیک با کشور چین خبر داد و وجود دفاتر مجموعه خود را در این کشور به دلیل ارائه خدمات بازرگانی در محل بازار و کسب اطمینان از تامین نیازهای مشتری اعلام کرد.

وی در راستای دستیابی به تمرکز و حفظ قدرت ایران در حوزه صادرات پتروشیمی در سراسر جهان گفت: با توجه به آزادسازی و واگذاری طرحها به بخش خصوصی و شکل گیری ١١ هلدینگ متولی صادرات پتروشیمی در کشور بهتر است در این به صورت متمرکز عمل کنیم تا قدرت چانه زنی کشور افزایش یابد.

نیک نفس با اعلام آمادگی این شرکت برای ایجاد شرکتهای صادراتی با همتای چینی خود در بازارهای دورر از دسترس، گفت: از این طریق می توان نیازهای تولید نشده در کشور را تامین کنیم.




Copy Right 2015 Artmis.ORG