1403/07/09 16:58


20249   8384
تاریخ انتشار: 1395/02/18 17:32
اعتراض مدیران کارخانه های بتن سازی اهواز برای تعطیلی کارخانه ها؛
برخی از مدیران کارخانه های بتن سازی اهواز در اعتراض نسبت به تعطیلی کارخانه های خود اعلام کردند: کارخانه های ما در سال اقدام و عمل توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تعطیل شده است.

برخی از مدیران کارخانه های بتن سازی اهواز در اعتراض نسبت به تعطیلی کارخانه های خود اعلام کردند: کارخانه های ما در سال اقدام و عمل توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تعطیل شده است.

به گزارش سایت آماج نیوز و به نقل از  آراس نیوز، جمعی از مدیران کارخانه بتن سازی اهواز که هویت آنها نزد این پایگاه خبری محفوظ است در اعتراض به تعطیلی کارخانه های خود اعلام کردند: چرا کارخانه های ما باید در سالی که مزین به نامگذاری مقام معظم رهبری (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) است با اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی تعطیل شود؟

شنیدن صحبت مدیران کارخانه های بتن سازی نشان می دهد در این میان تناقض هایی وجود دارد که امیدورام مسئولان امر به ویژه استانداری خوزستان نسبت به این موضوع توجه جدی داشته و مانع از ضربه اقتصادی وارده به استان آن هم به دلیل تعطیلی کارخانه های فوق شوند.

اگر این کارخانه ها مشکلی داشته چرا بعد از 15 سال چنین مشکلی به چشم آمده و پلیس راهنمایی و رانندگی مانع از ورود کامیون های کارخانه های فوق به شهر می شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خود اعلام کرده که کارخانه های بتن سازی اهواز طی سال های اخیر به بی نظمی عادت کرده اند. حال سوالمان از پلیس راهنمایی و رانندگی این است که مگر چنین پلیسی امسال برای اولین بار راه اندازی شده که متوجه چنین بی نظمی هایی شده و اگر خیر پس طی این 15 سال چه کار می کرده که امسال به تازگی این بی نظمی ها را دیده است!!!!!

خانوارهای بسیاری چشم امیدشان به فعالیت دوباره این کارخانه ها است چرا که مردان این خانوارهای مختلف در کارخانه های بتن سازی کارگری کرده و معیشت خانواده های خود را تأمین می کند.

مسئولان مختلف بر توانمندسازی خانواده ها برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی تأکید بسیار داشته اند پس چطور با یک تصمیم این همه کارگر باید شغل خود را از دست داده و کنج خانه های خود بنشینند؟!!!!!!

بنا به این گزارش اظهارات مدیران کارخانه های بتن سازی اهواز به شرح زیر است:

*بتن یک فعالیت تخصصی است، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان یا تخصص لازم را ندارند و یا هدفش اذیت کردن است. زمان شروع کار بتن ریزی یک تایم خاص از زمان تولید تا رفتن به محل کار و تخلیه دارد.

*زمانی که برای بتن ریزی به محل کار می رویم نباید کار را قطع کرد چون بتن ترک خورده و کیفیت خود را از دست می دهد. حتی زمان انتقال آن از کارخانه به محل نیز نباید توقفی در انتقال وجود داشته باشد چون در صورت ترک برداشتن کیفیت آن بتن زیر سوال خواهد رفت.

*در گذشته با صدور مجوزهای مختلف راهنمایی و رانندگی هیچ مشکلی نداشتیم ولی اکنون مجوزهای صادر شده برای ما مشکل ساز شده و تعطیلی کارخانه ها بهتر از عمل به چنین مجوزهایی است. کارخانه های بتن سازی استانداردهایی دارند که نمی شود با نادیده گرفتن آنها به خواسته پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عمل کنیم.

*چرا طی این 15 سال اخیر مشکلی نبوده و امسال باید چنین مشکلی پیش بیاید. چرا از زمانی که سرهنگ قدرتی در این پست جدید منصوب شده اند ما با مشکل مواجه شدیم در حالی که طی این 15 سال مشکلی نداشتیم.

تعطیلی کارخانه ها در سال اقدام و عمل آن هم توسط راهنمایی و رانندگی خوزستان
*رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اعلام کرده که قوانین را رعایت نمی کنیم در حالی که قوانین را رعایت می کنیم چون به نفع خودمان است. قطعا با رعایت قوانین هیچ مشکلی برایمان پیش نخواهد آمد پس در مقابل رعایت قوانین سر تعظیم فرود می آوریم.

*در ارتباط با اضافه بار هم باید اعلام کنیم که دستگاه میکسر را کشوری ساخته که خود استانداردهای قانونی و راهسازی را رعایت کرده است. اگر مشکل راهنمایی و رانندگی استان خوزستان اضافه بار کامیون های این کارخانه های است می توان هیچ اضافه باری نداشته باشیم.

*استاندارد بار بتن کارخانه باید 26.500 تن باشد و فروش بتن به مترمکعب است و به عنوان نمونه 200 مترمکعب که اگر کار بتن ریزی این مساحت را از صبح زود شروع کنیم قطعا تا ظهر کار تمام شده و هزینه بیشتری را هم متحمل نمی شویم.

*اگر مجوز راهنمایی و رانندگی را از ساعت هفت صبح به ما بدهند تا پنج بعدازظهر حتی قبل از ساعت پنج هم کار تمام شده و نه تنها ترافیکی ایجاد نمی شود بلکه مشکلی هم پیش نمی آید.

*پلیس راهنمایی و رانندگی استان مجوزهای صادر شده را از صبح ساعت 10 تا یک ظهر صادر کرده و یا اینکه از پنج عصر تا 9 شب در حالی که این ساعت ها اوج ترافیک شهری است. همچنین بین کار بتن ریزی نباید وقفه ای ایجاد شود.

*هدف ما از راه اندازی این کارخانه ها سازندگی است و سوالی که ذهنمان را درگیر کرده این است که چرا تا سال گذشته همیشه به صورت ماهانه از پلیس راهنمایی و رانندگی استان مجوز را دریافت می کردیم ولی امسال همه ایرادها متوجه کارخانه های بتن شده است؟!!!!

*اگر در مناطق مختلف تهران هر روزه قدم بزنید متوجه خواهید شد که هر روز یک میکسر بتن ریزی در حال کار است و پلیس این شهر چنان آنها را راهنمایی می کند که آدم لذت می برد. در مقابل پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان کار را به جایی رسانده که کارخانه های ما تعطیل شود.

* زمانی که برایمان مسلم شود که نمی توانیم در این شهر کار کنیم همه اموال خود را فروخته و در بانک گذاشته و سودی 15 برابر حال حاضر را دریافت می کنیم. نزدیک به 700 نیرو و هر کدام با داشتن خانوارهایی حداقل چهار و یا پنج نفره در این کارخانه ها کار می کنند و مسئولان استان نیز بعد از تعطیلی کارخانه ها جوابگوی آنها خواهند بود.

*تصمیمات اخذ شده در پلیس راهنمایی و رانندگی غیر تخصصی بوده و همخوانی با کار کارشناسی و صنعت بتن سازی ندارد. به ما اعلام کردند که شب ها کار کنید در حالی که با توجه به صدادار بودن فعالیت بتن ریزی باید به آنها اعلام کنیم آیا مردم اهواز آسایش نمی خواهند؟!!!!

*آیا منظور مقام معظم رهبری مدظله العالی از نامگذاری اقدام و عمل جلوگیری از فعالیت کارخانه ها، بیکاری 700 کارگر و خدشه دار شدن معیشت سه هزار نفر انسان بوده است؟!!

*دزدی، اعتیاد، فحشا و سایر آسیب های اجتماعی در پی بیکاری این کارگران خانواده های آنها را تهدید می کند و واقعا نمی دانم مسئولان چه جوابی به خانوارهای این کارگران بیکار شده خواهند داد.

*با تصمیمات غیر کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در حال حاضر هر کدام از ما مدیران کارخانه ها باید حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

*رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده که بیشتر تصادفات سال گذشته ناشی از فعالیت کامیون های کارخانه های سیمان سازی است در حالی که با یک بررسی میدانی مشخص می شود هر کارخانه تنها حدود پنج یا 6 تصادف بیشتر آن هم به صورت جزئی نداشته چون ماشین سنگین نمی تواند با سرعت حرکت کند.

* رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین اعلام کرده که رانندگان کامیون های کارخانه های بتن سازی اهواز گواهینامه ندارند در حالی که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که چنین ماشین های سنگینی با قیمت های بالا دست رانندگان بدون گواهینامه باشد. حتی اگر در این شرایط اقتصادی نابسامان یکی از این کامیون ها تصادف کرده و فردی کشته شود قطعا بدون گواهینامه بیمه هیچ مسئولیتی را متقبل نمی شود پس چه لزومی دارد که این ماشین ها را به دست رانندگان بدون گواهینامه بدهیم.

*کارخانه های بتن سازی حداقل متوسط نزدیک به 15 سال فعال هستند و پلیس راهنمایی و رانندگی استان اعلام کرده که ما طی این سال ها بی نظم بوده ایم و باید در جواب به آنها گفت یا مشکلی نبوده که طبق روال عادی خود کار می کردیم و اگر هم بنابر حرف آنها بی نظمی هایی واقعا وجود داشته از خود راهنمایی و رانندگی یاد گرفته ایم چون اگر تخلفی وجود داشته که آنها نباید مجوز صادر می کردند.

*فرمانده راهنمايی مي گويد تخلف؛ چه تخلفی آيا توليد و كار كردن از ديد وی تخلف است ؟!! مگر مقام معظم رهبری نفرمودند توليد عبادت است؟ مگر همه دم از كارآفزينی نمی زنند؟ حالا كه ما توليد كنندگان بتن با سنگ اندازی های تمامی مديران و ادارات اهواز و استان به سختی بر روی زانوهای شكسته خود ايستاده ايم پس بيشتر از اين شرايط را به ما سخت تر نكنند.

*طي اين ١٥ سال گذشته تمامي كارخانه های بتن از فرماندهان قبلی و از جمله خود سرهنگ قدرتی زمانی كه فرمانده راهنمايی اهواز بود، مجوز ماهيانه داشته ايم پس اگر تخلف بود چگونه وی در آن موقع مجوز صادر می كردند و يا تامل ها عوض شده است؟؟؟
*جالب توجه اينكه نه فرمانداری، نه استانداری، نه دفتر ولی فقيه استان، نه سازمان نظام مهندسی، نه سازمان صنايع و معادن و دیگر سازمان ها هيچ كدام برای ما توليدكنندگان، كارآفرينان نمونه و نان آوران بيش از ٧٠٠ خانوار به زبان ساده ارزشی قائل نيستند.




Copy Right 2015 Artmis.ORG