1403/07/09 10:52


20192   8137
تاریخ انتشار: 1395/02/13 15:19
معاون درمان تامین اجتماعی کشور:
معاون درمان تامین اجتماعی کشور گفت: بودجه درمان در سال جاری ۱۹۰ هزار میلیارد ریال است، این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است.

محمد علی همتی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت درمان استان خوزستان که در هتل پارس اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه سازمان توجه ویژه به مراکز درمانی مناطق محروم و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی است،اظهارکرد: در حوزه درمان بر گسترش مراکز درمانی در مناطق محروم است و تجهیز بیمارستان امیر کبیر مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی افتتاح می شود.

وی گفت: طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های تأمین اجتماعی کشور در یک برنامه جامع ۸۰ بیمارستان ملکی این سازمان به طور کامل نوسازی شد اما هتلینگ همه بیمارستان های تأمین اجتماعی به روز شد.

معاون درمان تامین اجتماعی کشور افزود: در طرح جامع بیمارستان های تأمین اجتماعی در همه وجوه بازنگری اساسی می شوند و حداقل سه ستاره می گیرند.

بودجه امسال درمان تامین اجتماعی ۷۲۰ هزارمیلیارد ریال و یک چهارم کل بودجه کشور است

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال جزو معدود و منحصر سازمان هایی بودیم که با بودجه مصوبی که در پایان سال در شورای عالی مصوب شده بود از روز اول کار را آغاز و این در شرایطی است که بودجه کل کشور مصوب شده است.

همتی تصریح کرد:  بودجه سال جاری تامین اجتماعی ۷۲۰ هزار میلیارد ریال است که یک چهارم بودجه کل کشور است.

معاون درمان تامین اجتماعی بابیان اینکه  منابع قابل توجهی در زمینه مستمری داریم افزود:  پرداخت مستمری به مستمری بگیران تامین اجتماعی حتی یک روز به تاخیر نیفتاد.

وی در خصوص  بودجه درمان در سال جاری گفت:  ۱۹۰ هزار میلیارد ریال بودجه امسال درمان است و این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است.

پرداخت مطالبات دانشگاهی تا 60درصد

همتی  عنوان کرد:  ۶۰ درصد مطالبات بیمارستان های دانشگاهی را تا مهرماه ۹۴ بر اساس اسناد پرداخت کردیم و آماده پرداخت باقی مطالبات بر اساس اسناد هستیم.

حل مشکل آمبولانس کشور

 وی در خصوص مشکل آمبولانس که ناوگان حمل ونقل فرسوده شده بودند اظهارکرد: در دو سال گذشته تمام نیازهای کشور را به آمبولانس رفع کردیم : و یکی از مهمترین چالش های سازمان ناپایدرای منابع مالی نظام سلامت است.

معاون درمان تامین اجتماعی گفت: قبل از اجرای طرح تحول ماهیانه 3 هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت می کردیم و بعد از اجرای آن ماهانه ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که باید بحث پایداری منابع مالی نظام سلامت را به روش های مختلف دنبال و هزینه ها را کاهش دهیم.

همتی عنوان کرد:  باید برای پایداری نظام سلامت منابع جدیدی خلق شود چون طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید است.




Copy Right 2015 Artmis.ORG