1403/07/09 00:52


20183   2832
تاریخ انتشار: 1395/02/12 14:03
یادداشت تفاهم پروژه احداث وبهره برداری از نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی (فتوولتائیک) در محدوده زمین های ایستگاه برق اهواز جنوبی بین شرکت آلمانی Green Energy 3000 و شرکت برق منطقه ای خوزستان امضاء شد .

 به گزارش سایت آماج نیوز وبه نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، در ابتدا این مراسم محمود دشت بزرگ  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ضمن خوش آمدگویی به حاضران از روند پیشرفت انجام کارها تاکنون اظهار خشنودی کرد و گفت :  با توجه به ظرفیت وپتانسیل های موجود در استان خوزستان به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی بویژه در بخش تولید برق از انرژی های تجدید پذیرمانند خورشیدی و بادی در ساخت نیروگاه با استفاده از این منابع پایان ناپذیر و مساعد بودن شرایط لازم سرمایه گذاری دراین زمینه در استان  ، خوشبختانه توانستیم دراین مقطع تاریخی با شرکت سرمایه گذار آلمانی Green Energy 3000 برای ساخت نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی به تفاهم رسیده و یادداشت همکاری امضاء کنیم وی افزود : از جمله نیازهای اولیه برای آغاز کار پروژه های این چنینی وجود زمین و نقطه اتصال مناسب به شبکه انتقال برق می باشد که بدلیل مجاورت محل تعیین شده با  ایستگاه برق اهواز جنوبی این مهم فراهم گردید .

دشت بزرگ  درخصوص اهمیت استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیان داشت :  با توجه به محدودیت منابع فسیلی در جهان ، آسیب جدی گازهای گلخانه ای حاصل از این سوختها به محیط زیست  و گرم شدن کره زمین ، استفاده از سایر انرژی های پاک بخصوص انرژی خورشیدی بعنوان منبع لایزال خدادادی و دوستدار محیط زیست ضروری است و استان خوزستان با دارا بودن زمینهای بیابانی،  ارتفاع کم از سطح دریا  و 320روزهای آفتابی در سال شرایط بسیار مناسبی برای توسعه و بهره برداری از این دست نیروگاهها را دارد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد : درحال حاضردراغلب کشورهای پیشرفته بطور متوسط 10درصد از انرژی تولیدی از   منابع انرژی تجدیرپذیر تامین می گردد ، درصورتیکه در ایران این میزان کمتر از یک درصد است .

وی سپس با برشمردن سایر مزایای اجرای این طرح گفت : کاهش تلفات انرژی ، توسعه تکنولوژی دراستان ، کاهش تصدی گری دولت و افزایش مشارکت بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی و ...  از دیگر مزایایی است که در ارتباط شفاف و نزدیک با شاخصهای سال اقتصاد مقاومتی می باشد .

وی در این مسیر از تلاش ها وحمایت های مسوولان ارشد وزارت نیرو ، شرکت توانیر وسازمان انرژی های نو ، همچنین بطور ویژه از   همکاری و پشتیبانی استاندار خوزستان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون عمرانی ایشان ، تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه نیکو ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان مطالبی گفت : خوزستان قطب صنعتی کشور محسوب می شود و با توجه به وجود صنایع بزرگ  ، تامین مطمئن انرژی برق مورد نیاز برای این صنایع بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود :  در حال حاضر 15درصد برق کشور از خوزستان تامین می شود که با توجه به نوع نیروگاههای موجود  برق آبی وحرارتی درشرایط کم آبی کنونی تولید انرژی برق آبی بدلیل کاهش بارندگی ها وتغییر شرایط آب وهوایی منطقه با محدودیت روبرو می گردد و ضروری است هرچه سریعتربرای تنوع بخشی به سبد تولیدانرژی برق از انرژی مورد نیاز کشور به سمت منابع تجدیدپذیرخورشید ، باد و..... روی آوریم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت : در همین راستا مسوولان شرکت برق منطقه ای خوزستان با درک صحیح شرایط پس از برنامه ریزی نسبت به فراهم نمودن بسترهای مناسب جذب سرمایه گذاران خارجی براساس قوانین و مقررات موجود بخوبی توانسته اند با بکارگیری تمام توان خود در رفع این نیاز گام برداشته و امیدواریم با ادامه این روند که بدون شک با حمایت مدیریت اجرایی استان نیز همراه است بتوانیم با توسعه صنایع وابسته به تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت با بهره گیری از وجود منطقه آزاد با شرایط معافیت های ویژه  ، شرایط استفاده از نیروهای متخصص بومی و فارغ التحصیل دانشگاههای استان ، افزایش اشتغال زایی و بالا بردن جایگاه استان در کشور گردیم  .

سپس لوتزآندریاس رنکر مدیرعامل شرکت آلمانی Green Energy 3000 بعنوان سرمایه گذار این طرح  با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم گفت : کشور ایران ، سرزمین زیبایی است و  وجود مردمانش زیبایی آن را برایم دوچندان نموده و نوع  ارتباطات ، قوانین  موجود در ایران سبب افزایش انگیزه در ادامه راهم شده است .همچنین مایه خوشحالی و مباهات است که اولین کارم را در استان خوزستان آغاز کردم و در کنار کسانی هستم که نه تنها پوشش کاری خوبی میدهند بلکه علاقمند به توسعه همکاری دوکشور می باشند بنابراین تمام تلاش خود و همکارانم را برای انجام بهینه و بموقع کار بکار خواهم بست تا زمینه گسترش همکاریها در آینده را فراهم آورم .

گفتنی است در این جلسه سروش مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، خورسند معاونت منابع انسانی  و عضو هیئت مدیره ، بلادی موسوی معاونت برنامه ریزی وتحقیقات ، معرف مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل، ارفاق مدیر دفتر مدیریت انرژی وناهیدغلامحسین  مدیر روابط عمومی این شرکت حضور داشتند .




Copy Right 2015 Artmis.ORG