1403/07/01 11:05


200956   1775
تاریخ انتشار: 1397/05/20 22:25
رئیس خانه احزاب استان: جلسات شهرستانها در حد همایش هم اندیشی و جمع کردن فعالان سیاسی بود، و اغلب جنبه توجیهی داشت؛ ظرف چند هفته گذشته مجوز قانونی برای برگذاری جلسات از رئیس خانه احزاب کشور گرفتیم.

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز، سید حمزه جلویانی در نشست هم اندیشی با اعضای مختلف استان که  در محل سالن اجتماعات خانه احزاب برگزار شد، با تاکید بر حذف افراط و تفریط از دیدگاههای سیاسی اظهار کرد: اکنون زمان آن رسیده که نخبگان موانع و مشکلات استان را بررسی و راهکارهای خروج از این بحرانها را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی مسائل تنها پرداختن به نقاط ضعف دولتها نیست، گفت: تمام تمرکز احزاب، گروههای سیاسی و نخبگان باید بر شناسایی راه های برون رفت از مشکلات موجود است.

رئیس خانه احزاب استان عنوان کرد: مردم  برای حفظ نظام خون بها  دادند و جوانان خود را از دست دادند، مردم با تمام داشته‌های خود برای حفظ انقلاب ایثار کردند اما، ما در مقابل ایثار مردم چه کارهایی انجام دادیم.

جلویانی با بیان اینکه همه دولت‌ها در رابطه با مشکلات مردم باید پاسخگو باشند افزود: چرا مردم با این چالش ها و بحرانها مواجه هستند، این نشست ها تنها فقط به بحث و تبادل نظر تمام نشود و خروجی آن منجر به برنامه ریزی و نقشه راه برای استان باشد.

دریافت مجوز قانونی برای برگزاری جلسات شهرستان

وی با اشاره به تشکیل جلسات خانه احزاب در شهرهای مختلف در استان بیان کرد: جلسات شهرستانها در حد همایش هم اندیشی و جمع کردن فعالان سیاسی بود، و اغلب جنبه توجیهی داشت؛ ظرف چند هفته گذشته مجوز قانونی برای برگذاری جلسات از رئیس خانه احزاب کشور گرفتیم.

جلویانی با تاکید بر حضور نمایده خانه احزاب در کارگروه های مختلف استان گفت: بر اساس قانونی که در خانه احزاب کشور مصوب است نماینده خانه احزاب می تواند در کارگروه های مختلف استان شرکت کند و راهکارها و برنامه ریزی‌های لازم را در این کارگروه ها ارائه دهد.

و افزود: نامه رسمی حضور نماینده خانه احزاب در کارگروه ها مختلف استان نیز به استاندار تقدیم شد.

خانه احزاب مشکل مالی دارد

در ادامه این نشست حسین کاملی عضو شورای مرکزی خانه احزاب استان با تاکید بر ادامه جلسات استانی خانه احزاب اظهار کرد: مهمترین مشکل خانه احزاب در برگزاری جلسات شهرستان بحث وسیله نقلیه و هزینه ایاب و ذهاب اعضا است.

وی افزود: با وجود اینکه این جلسات در حد هم اندیشی برگذار شد اما خروجی آن به ایجاد نشاط سیاسی در شهرها منجر شد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب استان خطاب به رئیس شورای شهر با بیان اینکه خانه احزاب هیچ منبع مالی که خانه بتواند حداقل فعالیتی را به واسطه آن انجام دهد ندارد، گفت: انتظار می رود شورای شهر از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در رفع این مشکل کمک کند

کاملی گفت: حضور مدیر کل سیاسی استانداری در جلسات شهرستان سبب سرازیر شدن بسیاری از افراد شاخص سیاسی در این جلسات شد به همین دلیل همراهی وی با خانه احزاب در این جلسات بر اهمیت این نشستها می افزاید.

بحث مالی احزاب در خانه احزاب کشور هم هنوز حل نشده است

محمد جعفر فلسفی دبیرکل حزب جامعه مهندسین استان با شاره به تعیین نماینده خانه احزاب در کارگروه های مختلف استانی گفت: ابتدا باید وضعیت خودمان را مشخص کنیم، تا زمانیکه برای این کارگروه‌ها برنامه ریزی نشود نمی توانیم توانمندیها و ظرفیت‌ها خود را در این کارگروه ها ارائه دهیم.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مسائل مختلف استان عنوان کرد: خوزستان به دلیل شرایط خاص و عقب ماندگی‌‌هایی که دارد هیچ حزبی نمی تواند نسبت به سرنوشت استان بی‌تفاوت باشد.

دبیرکل حزب جامعه مهندسین استان در رابطه با پیشنهاد حسین کاملی مبنی بر اینکه شورای شهر و شهرداری به لحاظ مالی در حد توان  به خانه احزاب استان کمک مالی کنند، بیان کرد: بحث منابع مالی در احزاب یک بحث جدی است که حتی خانه احزاب کشور هنوز نتوانسته است آن را حل کند.

فلسفی تنها راه حل مسائل مالی احزاب این است که فرد حزبی یا فعالیت اقتصادی کندیا خود صاحب ثروت باشد افزود: ما در اختصاص منابع محدودیت داریم و چنانچه به خانه احزاب کمک شود قطعاً برای تمام احزاب توقع ایجاد کردیم.

لزوم تهیه لیست از مدیران اداره جات استان

محسن آلاله عضو حزب موتلفه اسلامی در این جلسه با ابراز تاسف از عدم داشتن بانک اطلاعاتی از مسائل مختلف استان اظهار کرد: سالهاست پیگیر فهرست دقیق از مدیران کل و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از طریق استانداری هستیم ما تاکنون به آن دست پیدا نکردیم.

دادخواه عضو حزب انجمن اسلامی مدرسین با ابراز تاسف از نبود ساختار و تشکیلات در احزاب اظهار کرد: هر کدام از اعضای  حزب باید باکس مورد نظر خود را شناخته و تعریفی از نقش پذیری خود در اصول علمی و کلاسه داشته باشد.

وی افزود: خانه احزاب در ابتدای راه است بنابرین برخی غفلت ها در احزاب طبیعی است اما این غفلت نباید سبب شود فراموش شوم و یا دچار توهم خود بزرگ بینی شویم.

استفاده از ظرفیت نخبگان در راه توسعه استان

این عضو حزب انجمن اسلامی مدرسین با بیان اینکه برخی مشغله ها سبب شده رها شویم و انسجام ما از بین برود، گفت:  باید اهداف و برنامه عملیاتی برای خانه احزاب مشخص و گزارش آن روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شود.

داخواه با تاکید بر استخراج نخبگان  و تمرکز بر توانایی‌های انها در جهت توسعه استان بیان کرد: نقش صنعت دردانشگاه‌ها، سازمانها و سازمانهای دولتی کم رنگ است.

لزوم ورود خانه احزاب در انتصابات

عباس سلام پورمسئول بایگانی خانه احزاب با تاکید بر تقویت خانه احزاب و ارائه هدف و برنامه مدون برای آن اظهار کرد: متاسفانه ترسیخ هویت وجودی خانه تحکیم نشده است و این عدم ترسیخ را حتی در حوزه معاونت سیاسی نیز  لمس کردیم.

وی با انتقاد از ثبت نام احزاب از طریق اداره کل سیاسی گفت: این در حالی است که ثبت نام طبق قانون باید از طریق خانه احزاب و با اطلاع آن انجام شود.

مسئول بایگانی خانه احزاب بیان کرد: حداقل امکاناتی که حوزه معاونت سیاسی باید به ما بدهد ایجاد چهارچوب الزامی جهت همکاری با خانه احزاب و اطلاعات مورد نیاز است.

سلاماپور تاکید کرد: اختیارات خانه احزاب باید در حدی باشد که بر عملکرد نماینده‌های شورا،  مجلس ادارات، موسسات و سازمانها اشراف کامل داشته باشد.

وی افزود: همانگونه که حوزه معاونت سیاسی  بر انتصابات اشراف دارد خانه احزاب نیز از این اختیارات برخوردار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خانه احزاب ؛ جلسات ؛ مناطق ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG