1403/06/31 21:49


200949   5477
تاریخ انتشار: 1397/05/01 22:43
استاندار خوزستان گفت:به همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم امسال در جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان جدیت بیشتری تا انجام کامل این کار به خرج دهند تا دیگر هیچ معتاد متجاهری در سطح خوزستان نداشته باشیم.
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز از اهواز، همایش «پیشگیری از مصرف مواد مخدر» صبح امروز با حضور در محل سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

در این همایش که به‌مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برگزار شد، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: معضل مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور شناخنه می‌شود که به‌دلیل خطراتی که برای امنیت و سلامت جامعه دارد، از اولویت بالایی جهت رسیدگی برخوردار است.

وی افزود: اگرچه تلاش‌های چشم‌گیر و مستمری در این موضوع در این سال‌ها انجام شده، اما برای نتیجه بهتر باید کار جهادی به‌همراه یک نقشه راه دقیق جهت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: دولت طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان را در برنامه ششم توسعه تدوین و ابلاغ کرده است و باتوجه به شعار امسال‌ که مبارزه با مواد مخدر است تلاش‌های دولتی و غیردولتی در همه سطوح را می‌طلبد. در بحث تقاضا باید روی فرهنگ جامعه کار شود و در این حوزه است که نقش مردم و سازمان‌های غیردولتی بر کسی پوشیده نیست.

وی پیشگیری از اعتیاد را یک وظیفه عمومی دانست و ادامه داد: به‌دلیل گستردگی این معضل، به حضور مردم و سمن‌ها تأکید دارم. مقابله با عرضه که بخش دیگر این مسئله است، در دستور کار است و میزان کشفیات ما در سال جاری نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته، اگرچه که این موضوع هم خود یک زنگ خطر برای ما است که نشان می‌دهد تولید و عرضه نیز گسترش یافته است.

شریعتی بیان کرد: مردم باید ببینند که ما هم در بحث مقابله با عرضه تلاش می‌کنیم، هم در مقابله با اعتیاد و تقاضا گروه‌های مختلف را وارد کار می‌کنیم. یک گله به‌جا این است که چرا در جلسه‌ای به این مهمی مسئولان مربوطه حاضر نیستند و این باعث می‌شود برخی بگویند مسئولان به فکر این موضوع نیستند.

استاندار خوزستان با اشاره به تقویت مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در سطح استان، اظهار کرد: به همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم امسال در جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان جدیت بیشتری تا انجام کامل این کار به خرج دهند تا دیگر هیچ معتاد متجاهری در سطح خوزستان نداشته باشیم.

تأمین نیازهای معلمان جهت تمرکز بر بحث تربیتی دانش‌آموزان

محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در بخشی از سخنانش، اظهار کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان به‌صورت هدفمند است و برای این کار برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده و در این جهت گام برمی‌داریم.

وی افزود: ما چند سیاست محوری را در دستور کارمان داریم که سیاست اول مدرسه محوری است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سیاست دوم ما مشارکت محوری است که سعی می‌کنیم روحیه مشارکت را در دانش‌آموز تقویت کنیم. وظیفه همه ما این است که فرزند و دانش آموزی پرافتخار و صالح تربیت کنیم اگر چه تربیت و آموزش چنین فرزند و دانش‌آموزی کار دشواری است.

وی ادامه داد:  یکی از اولویت‌های ما در اداره کل، توانمندسازی است. معنای اصلی توانمندسازی این است که بتوانیم معلمان را توانمند کنیم و تاحدامکان نیازهای آنهارا برطرف کنیم تا تمام فکر و ذهن آنها به سمت تربیت دانش آموز دانا و صالح باشد.

محمود معزی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های ما کیفیت محوری است، البته کیفیتی که اثربخش باشد و با رفتار شخص ارزیابی شود که یکی از راهکارهای بالابردن کیفیت آموزش و یادگیری همان بحث توانمندسازی است

برچسب ها:
شریعتی ؛ اعتیاد ؛ همایش ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG