1403/06/31 21:34


170916   1158
تاریخ انتشار: 1396/12/10 12:19
استاندار خوزستان گفت: در تلاش هستیم فاز اول قطار شهری اهواز تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

 

به گزارش سایت آماج نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلام‌رضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر اینکه مترو اهواز تا پایان سال 97 افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم فاز اول قطار شهری اهواز تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هم شهردار اهواز و هم مدیرعامل مترو قول داده‌اند که فاز اول قطار شهری که حدفاصل سه‌راه فرودگاه تا مصلی است ریل‌گذاری شده و راه‌اندازی می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: دولت تاکنون حداقل مبلغ 590 میلیارد تومان تزریق کرده است این درحالی‌که شهرداری اهواز تاکنون 70 میلیارد تومان هم نداده است.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر پرداخت 50 درصد اعتبارات مترو به عهده دولت و 50 درصد دیگر به عهده شهرداری است، بیان کرد: شهردار اهواز در جلسه‌ای گفت شهرداری حتی 20 میلیارد تومان هم به‌قطار شهری پرداخت نکرده است.

شریعتی با تأکید بر اینکه در خصوص پرداختی‌های شهرداری مدارک وجود دارد، عنوان کرد: اگر مترو شهرهای دیگر راه افتاده به این دلیل است که شهرداری‌ها هم‌تراز دولت به پروژه قطار شهری پول تزریق کردند.

وی افزود: دولت اعتباری بیش از اعتبارات اهواز به‌قطار شهری شیراز، اصفهان، مشهد و.پرداخت نکرده است.

استاندار خوزستان گفت: شهرداری‌های شهرهای دیگر، اوراق مشارکت فروختند، وام گرفتند، قرض گرفتن و... اما شهرداری اهواز در این رابطه سهم خود را نداده است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات مربوط به مترو را در سال گذشته تقریباً کامل دریافت کردیم، بیان کرد: مبلغ 80 میلیارد تومان اوراق به مترو دادیم و اکنون در تلاش هستیم 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت چاپ شود.

برچسب ها:
شریعتی ؛ قطار شهری ؛ فاز اول ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG