1403/06/31 21:33


160867   1225
تاریخ انتشار: 1396/09/29 21:02
مسئول گشت‌های بازرسی سیار تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: در هفته منتهی به «شب یلدا» 20 اکیپ گشت مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی در مناطق مختلف اهواز با توجه به نیاز مناطق مستقر شد.

 

 
به گزارش سایت آماج نیوز، نادر مطوری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اجرای طرح بازرسی «شب یلدا» توسط سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: این طرح به‌منظور کنترل قیمت‌های باز از یک هفته گذشته در حال اجرا است و تا ساعت 24 روز 30 آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان تا سقف 30 درصد می‌تواند درفروش محصول خود سود داشته باشند، بیان کرد: بر اساس تصمیمات کمیسیون نظارت با توجه به اینکه میوه ضایعات زیادی دارد، فروشنده مجاز است از 15 تا 30 درصد روی میوه خود سود بکشد.

مسئول گشت‌های بازرسی سیار تعزیرات حکومتی خوزستان عنوان کرد: در طرح بازرسی «شب یلدا» مشاهده شد برخی خرده‌فروشان میوه از شرایط شب یلدا سوءاستفاده کرده و تا سقف 50 درصد اقدام به دریافت سود از مشتری کرده‌اند.

وی افزود: فروشندگانی که برخلاف قانون و قیمت مصوب اقلام بازار اقدام به دریافت سود نامتعارف کرده‌اند پس از برخورد قانونی و تشکیل پرونده برای آن‌ها به شعبه 4 تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مطوری گفت: اغلب فروشندگانی که برای آن‌ها تشکیل پرونده شد، کسانی هستند که از قبل نیز سابقه گران‌فروشی داشتند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر تنها میوه‌های موز، انبه، آناناس و نارگیل مجوز رسمی برای ورود به کشور را دارند، عنوان کرد: با کسانی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به واردات میوه‌های دیگر به کشور کنند برخورد می‌شود.

مسئول گشت‌های بازرسی سیار تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: میوه انار، هندوانه، پرتقال و نارنگی همچنین خشکبار به‌اندازه کافی و باقیمت‌های مناسب در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به فراوانی خرید هندوانه در شب یلدا بیان کرد: قیمت قانونی هندوانه بین 2 تا 2 هزار و 500 تومان در بازار است، در برخی مناطق که هندوانه را به قیمت 3 تا 3 هزار و 500 عرضه می کردند، برای فروشنده تشکیل پرونده شد.

مطوری عنوان کرد: در هفته منتهی «شب یلدا» 20 اکیپ گشت مشترک بازرسی در مناطق مختلف اهواز مستقر شدند.

برچسب ها:
شب یلدا ؛ بازرسی ؛ اهواز ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG