1403/07/01 14:46


140777   1021
تاریخ انتشار: 1396/08/13 00:50
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به تامین 14 درصدی نفت قابل استحصال در کشور از سوی این شرکت گفت: فعاليت شركت نفت و گاز اروندان سهم قابل توجهي در بهبود وضعیت بخش اقتصادي كشور ايفا مي كند.

 

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز، سلطان کمالی در نخستین نشست تخصصی مدیران این شرکت با سازندگان و تامین کنندگان داخلی کالا که ظهر امروز در دومین روز از نمایشگاه تخصصی نفت برگزار شد، اظهار کرد: در كل كشور تا كنون حدود ١٥٦ ميليارد بشكه نفت و هيدروكربن قابل استحصال وجود دارد. از اين ميزان صد و دو ميليارد بشكه نفت و مابقي ميعانات گازي است.

وی با بیان اینکه سهم شركت اروندان در اين خصوص ٧. ١٣  ميليارد بشكه نفت قابل برداشت است، تصریح کرد:  بر همين اساس ١٤ درصد از ميزان نفت قابل استحصال كشور را شركت نفت و گاز اروندان تامين مي كند.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان  با اشاره به نفت موجود در ميادين مشترك كشور به میزان  ٧.١٠ ميليارد بشكه توضیح داد:  به دليل اينكه در خصوص برداشت نفت از ميادين مشترك قانون خاصي وجود ندارد، سرعت برداشت تنها عامل موفقيت در اين زمینه محسوب مي شود.

وی با تاکید بر اینکه  فعاليت شركت نفت و گاز اروندان سهم قابل توجهي در بخش اقتصادي كشور ايفا مي كند، یاد آورشد:  اين شركت فعاليت اصلي خود را در سال ٨٥ آغاز كرد و به نوعي شركتي جوان محسوب مي شود در اين زمان دو هزار ششصد نفر پرسنل در اين شركت مشغول فعالیت هستند.

کمالی با بیان اینکه سياست گذاري اين شركت به سمت و سوي واگذاري بهره برداري به بخش خصوصي است، عنوان کرد: فعاليت شركت نفت و گاز اروندان در غرب كارون در و در هور انجام مي گيرد كه اين منطقه شرايط بسيار حساس و خاصي دارد.

وی افزود: کالاهاي مورد نياز شركت نفت و گاز اروندان به دليل اينكه مقدار آنها مشخص نيست از طريق قرارداد اقلام خريداري مي شوند.

کمالی متذکر شد:  به منظور فعاليت اين شركت در سال جاري و پیش رو، صد ميليارد تومان كالاي حفاري، صد ميليارد تومان كالا به منظور اجراي يك پروژه در ماه هاي آینده و حدود ٦٠ ميليارد تومان كالاهای جاري خواهد بود، و  به صورت کلی در بخش توليد و تامين كالا حدود ٣٠٠ ميليارد تومان نياز است.

وي با اشاره به فعاليت سازندگان تجهيزات داخلي گفت: اين شركت ها مي توانند با ساخت محصولات با كيفيت ما را براي افزايش توليد حمايت كند. انتظار اين شركت از سازندگان داخلي اين است كه هسته مركزي خود را تفويت كنند و كيفيت محصولاتشان را افزايش دهند.

کمالی تصریح کرد: اعتقاد به تولید صیانتی با محوریت یکپارچه بودن مخزن و برنامه‌ریزی جهت تولید از میادین نفتی در حوزه عملیاتی، ایجاد زیر ساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه و تولید، خدمات فنی و مهندسی به ویژه استقرار و استمرار مدیریت یکپارچه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، نظام سلامت کارکنان و امنیت اطلاعات، توجه به مدیریت ارزش از طریق بازنگری برنامه‌های تولید، فرایندها و به‌کارگیری بهینه‌ترین راهکارها جهت ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت و خروجی‌های علمی و استفاده موثر از منابع موجود، از زمره اهداف کلان و برنامه‌های این شرکت است.

وی گفت: آزادگان، دارخوین، یادآوران، سوسنگرد، اروند، جفیر، بند کرخه، سهراب، امید، مشتاق، خرمشهر،یاران و سپهر میدان‌های تحت پوشش شرکت نفت و گاز اروندان است که با تحقق کامل برنامه‌های توسعه ای از این میدان‌ها و دستیابی به تولید برنامه‌ریزی شده از این میدان‌ها سرآغاز جدیدی از رویش تمدن جدید نفتی ایران در هزاره سوم است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان  در پایان  با بیان اینکه علاوه بر راهبری تولید، این شرکت توسعه میادین نفتی حوزه فعالیت خود را نیز مدنظر قرارداده است، خاطر نشان کرد:  نکته مهم در تولید نفت، همزمانی تزریق گاز جدا شده به صورت امتزاجی به مخزن نفت به منظورجلوگیری از سوزاندن گاز و تولید صیانتی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اروندان ؛ نفت ؛ پیرامون ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG