1403/07/08 18:53


120727   960
تاریخ انتشار: 1396/06/27 20:36
سرپرست فرمانداری اهواز گفت: مدرسه شهید مفتح کوی علوی اهواز به صورت موقت در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت و ضرورت این موضوع در شهرستان و استان تشخیص داده شده، اما این به آن معنی نیست که مدرسه به صورت دائم در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد، و یا کاربری آموزشی آن تغییر پیدا کند.

 

به گزارش سایت آماج نیوز، نبی الله خون میرزائی، امروز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص تبدیل مدرسه ابتدایی شهید مفتح واقع در کوی علوی به پاسگاه اظهار کرد: مدرسه به صورت موقت در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت و ضرورت این موضوع در شهرستان و  استان تشخیص داده شده، اما این به آن معنی نیست که مدرسه به صورت دائم در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد، و یا کاربری آموزشی آن تغییر پیدا کند.

وی افزود:  بر اساس تاکیدی که بنده به آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز کردم، مبنی بر اینکه چنانچه در خواستی در خصوص فضای آموزشی دارند، به ما منعکس کنند، در خواست آموزش و پرورش ناحیه 4 مبنی بر نیاز به فضای آموزشی دریافت شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: در خواست آموزش و پرورش ناحیه 4 به معاونت عمرانی فرماندار برای بررسی از محل  ارسال شد، و سپس بر اساس در خواست آموزش و پرورش به حوزه معاونت برنامه ریزی برای تخریب کامل فضای آموزشی و بازسازی مجدد آن ارجاع شد.

خون میرزائی در خصوص مدت زمان تعیین شده برای در اختیار گذاشتن فضای مدرسه به نیروی انتظامی توضیح داد: برنامه تخریب و نوسازی مدرسه را دنبال می‌کنیم، طبیعتاً در این فاصله آموزش و پرورش نیز پیگیر است.

وی با بیان اینکه این فضا به لحاظ فیزیک ساختمانی برای آموزش و پرورش خطر ساز و نا امن است، توضیح داد: به منظور بازگشت مجدد این فضا به آموزش و پرورش یک فرایندی باید طی شود، که بر اساس آن کد اعتباری تخریب و نوسازی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نوسازی مدارس برای مدرسه گرفته می‌شود.

خون میرزائی بیان کرد: در فاصله‌ای که قرار است، روند اداری مورد نیاز برای بازگردان فضای آموزشی به آموزش و پرورش  انجام شود، ان شالله تا آن موقع یک فکری برای استقلال کلانتری و تخلیه مدرسه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون برآورد اعتباری برای بازسازی مدرسه نشده است، گفت: زمین مدرسه اهدائی است، و به دستور استاندار خوزستان تعمیرات مورد نیاز در فضای این مدرسه انجام شود، و جاهایی که قابلیت استفاده دارد، کاربری فرهنگی آن حفظ شود.

خون میرزائی گفت: ما نگران هستیم، آن بخش‌هایی از مدرسه که خطر ساز است، مشکل ساز نشود.

سرپرست فرمانداری اهواز در پایان با بیان اینکه  همه ما در حال پیگیری هستیم که فرایند تخریب و بازسازی کامل فضا انجام شود، متذکر شد: به هیچ عنوان این مطلب مبنی بر اینکه شخصی که خود را به عنوان صاحب ملک معرفی کرده به دلیل دریافت پول بیشتر از نیروی انتظامی حاضر به فروش این ملک به آنها شده نیست.

برچسب ها:
فرماندار ؛ مدرسه ؛ تخریب ؛



Copy Right 2015 Artmis.ORG