1403/07/01 03:44


10119   5828
تاریخ انتشار: 1395/02/01 15:13
به بهره برداری رسید
مجتمع فرهنگی ورزشی بانوان اولین پازل از مجموعه ی کلان پارک های شهر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارآماج نیوز،   آیین افتتاحیه مجتمع  فرهنگی ورزشی بانوان با حضور مقتدایی، استاندارخوزستان، موسوی، شهردار اهواز، سردار اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی استان، تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان، کیانی زاده، مدیرکل امور ورزش و جوانان استان، موسوی، مدیرکل امور بانوان استانداری، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین استاندار و مدیران شهرداری برگزار شد.

مقتدایی، استاندار خوزستان، ضمن تقدیر و تشکر از  شهرداری اهواز به عنوان مجری این پروژه، افتتاح این مجموعه را به بانوان اهوازی تبریک گفت و افزود: امروز در کنار تمام مشکلاتی که این هفته بابت سیل و آبگرفتگی با آن مواجه بوده و هستیم، دو افتتاحیه ی دلگرم کننده در هفتکل و اکنون هم مجتمع فرهنگی و ورزشی بانوان اهواز شاهد بودیم و این نشان دهنده ی آن است که هر اتفاقی در استان رخ دهد، سایر امورات استان در جای خود در موعد مقرر در حال انجام است

استاندار خوزستان افزود: با وجود مسائلی از جمله پدیده ریزگردها و سیلاب در خوزستان، وظایف و امور میزبانی از راهیان نور، مهمانان نوروزی و مجموعه های که به قصد زیارت عتبات راهی استان می شوند، به صورت     فوق العاده انجام شده و این وظایف را دستگاههای مختلف استان خوزستان متحمل می شوند. این دستگاهها با وجود محدودیتها تلاش می کنند تا خدمات به شهروندان ارایه شود.

وی با اشاره به مجتمع فرهنگی و ورزشی بانوان در پارک شهروند اهواز، گفت: این مجتمع با محوطه سازی و دیوارکشی مناسب، هدیه ای به جمعیت زنان به عنوان شهروندان اهواز است؛ بنابراین باید با برنامه ریزی های لازم، در دیگر نقاط شهر اهواز نیز چنین مراکزی را تاسیس کنیم تا همه شهروندان به طور یکسان از امکانات برخوردار شوند.

مقتدایی با بیان اینکه برنامه ریزی و تلفیق امکانات در کنار یکدیگر میتوانند رضایتمندی را ایجاد کند، تصریح کرد: انتظار مردم چیزی فراتر از حق و حقوق آنها نیست و خوزستان، استانی است که تمام مسایل ملی را شامل میشود. بنابراین باید امکاناتی به فراخور زحمتی که مردم متحمل میشوند، ایجاد شود.

وی بیان کرد: ظرفیتهای راه خوزستان ظرفیتهای استانی است، به طوري كه 40 درصد از واردات و 17 درصد از صادرات کشور در خوزستان انجام میشود. بنابراین شرايط جاده های استان باید به گونه اي باشد که ظرفیت تحمل این بار را داشته باشد و در کنار آن نیز بهره برداران خوزستانی از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

استاندار خوزستان گفت: در کنار هر پروژه و هر بخش از سرمایه گذاری که هر دستگاه دولتی و عمومی از جمله شهرداری انجام میدهد، باید به دنبال ارزش افزوده بود؛ بنابراین ساختن یک مجموعه جهت بهره مندی عده ای و با اختصاص هزینه و اعتباری بیشتر جهت ساخت آن، بايد موجب رونق مناطق اطراف خود شود.

مقتدایی در تشریح این مساله با اشاره به احداث مجتمع های تفریحی ساحلی اظهار داشت: مجموعه های تفریحی که در ساحل کارون با استانداردها و استحکام لازم و با رعایت کلیه ی قوانین و حریم رودخانه ها در نقاط مختلف شهر با شرایط مساوی در حال احداث و بهره برداری هستند در منطقه کیانپارس چندان در جذب ارزش افزوده  موفق نبودند اما در منطقه عامری باعث تغییر و تحولات مثبت بسیاری شده و ما شاهد افتتاح رستوران و نقاط تفریحی دیگری که توسط مردم منطقه در حال انجام است هستیم و باعث مشارکت مردم در توسعه ی منطقه شده و بالا رفتن ارزش اراضی را نیز در برداشته است. بنابراین نباید در ایجاد پروژه ها صرفاً معیارهای ترافیکی یا تفریحی یا غیره را دید بلکه بایستی در کنار احداث این پروژها، به فکر درآمدزایی به قصد خدمت به مردم هم باشیم.

وی با بیان اینکه مشابه مجتمع فرهنگی ورزشی بانوان کنونی، مجتمعی دیگر به عنوان نخستین مجتمع ورزشی بانوان، در منطقه گلستان اهواز توسط شهرداری ساخته شد، عنوان کرد: بررسی چند مجموعه ای که در اهواز ساخته شده نشان میدهد همه آنها از نظر ماهیت خدمات رسانی به شهروندان با هدف گردشگری و از نظر سازه و امکانات در شرایطی یکسانی هستند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: باید به دنبال استحصال اراضی و کسب درآمد از آنها بود که ضمن منتفع شدن مردم، امور جاری شهرداریها نیز بگذرد.

وی گفت: شورای شهر اهواز باید برای دو منطقه با اصالت کوی سیدخلف و حوالی پل نهم برنامه ریزی داشته باشد. همچنین سرمایه گذاریهای سنگین که در نهایت اراضی مردم را با ارزش میکند، لازم است به این سمت هدایت شوند تا مشکلی برای ساکنان و شهروندان به وجود نیاید.

مقتدایی بیان کرد: هنگام آغاز کار و اجرای پروژه ها در خوزستان ایجاد تغییر و تحولها به مردم اطلاع داده شود تا اشخاصی که به اطلاعات دسترسی دارند، رانت خواری نکنند و در نهایت به نفع شهروندان باشد.

وی عنوان کرد: ایجاد مجتمع فرهنگی و ورزشی بانوان نیز اقدامی مفید و قابل تقدیر است و این اقدامات موجب گشایش در مناطقی که این فعالیتها در آن انجام شده میشود.

استاندار خوزستان گفت: با تصویب هر سرمایه گذاری باید نفع مردم را در نظر گرفت؛ همچنین لازم است با استفاده از قدرت تفکر، بیشترین منفعت را برای خود و شهروندان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: همه زنان شهروند در اهواز باید در کمترین زمان به پارکهای ویژه بانوان دسترسی پیدا کنند و امید است که تعامل میان شهرداری اهواز و اعضای شورای شهر منجر به هم افزایی و خدمات رسانی بیشتر به شهروندان اهوازی شود.

مقتدایی با اشاره به دو اقدامی که برای هر کشور قابل توجه است اظهار کرد: ایجاد امنیت که موجب سرمایه گذاری میشود و اجرای پروژه های عمرانی است همچنین اجرای پروژههای عمرانی بسیاری از مفاسد از جمله بیکاری را از بین میبرد.

 

وی افزود: استان خوزستان با وجود تمام محدودیتها و امکاناتی که داشت در زمینه ایجاد امنیت و اجرای      پروژه های عمرانی در بالاترین حد خدمات رسانی گام برداشته است.

 

 استاندار خوزستان در پایان، یاد و خاطره ی مرحوم جاسم مجیدی پور فرماندار فقید شادگان را که در محل کار خود فوت نمود گرامی داشت.

 

در ادامه ی این مراسم شهردار اهواز طی سخنانی ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) گفت: امروز به حول و قوه الهی شاهد  افتتاح دومین مجتمع فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در پارک شهروند هستیم. این پارک در واقع اولین قطعه از پازل کلان پارکهای فرامنطقه ای شامل پارک ایرانگردی، پارک موزه دفاع مقدس و پارک فرهنگسرای نجوم است. این مجموعه بزودی به قطب گردشگری شهر تبدیل می شود.

 

سیدخلف موسوی  افزود: استاندار خوزستان سال گذشته همین وقت کلنگ احداث پارک موزه دفاع مقدس را به زمین زد و این مجموعه هم با حضور آیت الله دکتر حیدری کلنگ زنی شد و پس از یک سال با تلاش همکارانم در شهرداری توانستیم پروژه را به موقع به افتتاحیه برسانیم. یک سال قبل نیز فرهنگسرای نجوم را کامل کردیم.

 

وی با تشریح ویژگیهای این مجموعه ی فرهنگی ورزشی خاطرنشان کرد: در پارک ایرانگردی نقشه بزرگی از کشور ایران اسلامی با فرهنگهای مختلف آماده شده که انشاالله در پایان سال جاری با افتتاح این پارک، بازدیدکنندگان به شیوه ی نوینی ضمن لذت بردن از فضای پارک با فرهنگهای مختلف ایران عزیزمان آشنا    می شوند و در کنار این مجموعه ی بزرگ فرهنگی تفریحی، پل نهم با حمایت استاندار محترم کامل می شود.

 

شهردار اهواز در راستای تکمیل این مجموعه ی تفریحی فرهنگی پیشنهاد کرد: با حمایت اعضای شورای شهر، مجموعه ای از رستورانهای باغی در کنار رودخانه ی کارون است احداث شده تا این مجموعه ی بزرگ توریستی فرهنگی را تکمیل نماید، شبیه مناطقی که مردم سایر کلانشهرها به خصوص در شب از آنها استفاده می کنند.

 

کلنگ زنی اتوبان به طول 5/2 کیلومتر با اعتبار 7 میلیارد تومان

 

موسوی در خصوص جدیدترین پروژه شهرداری اهواز گفت: امروز به دست استاندار کلنگ احداث اتوبان حد فاصل بین پل نهم و پل شهید دقایقی به طول 5/2 کیلومتر با اعتبار اولیه  هفت میلیارد تومان به زمین زده شد که این امر باعث نمایان شدن جلوه ی دیگری از طبیعت زیبای رودخانه کارون می شود. هم اکنون در شورای شهر نیز طرحی در دست بررسی است که طی آن این اتوبان به جاده شیبان(مسجد سلیمان) متصل شده و باعث کاهش بار عظیمی از ترافیک این جاده به سمت چهارشیر می گردد و این امر مستلزم همکاری های متقابل بین نهادها و ارگانهای مختلفی از قبیل وزارت نفت و کمک لازم به شهرداری و شورای شهر با هدایت استاندار است.

 

افتتاح پارک بانوان به مساحت 5/5 هکتار با استاندارهای لازم

 

شهردار اهواز ضمن تشکر از چهار عضو خانم شورا و سایر اعضا شورا بدلیل پیگیری مسایل و مشکلات بانوان افزود: باعث افتخار دوره چهارم شورا و مسئولیت بنده است که دومین مجموعه ی فرهنگی ورزشی ویژه بانوان است که با مساحتی حدود 5/5 هکتار و با استانداردهای لازم ضمن رفع نقاط ضعف قبلی شامل کلیه ی فضاهای ورزشی با ایمنی لازم به افتتاح می رسد.

 

موسوی همچنین ادامه داد: با توجه به کمبود فضای مناسب، گسترش فضای لازم جهت ورزش بانوان را وظیفه ی خود می دانیم و این مجموعه را به بانوان اهوازی تقدیم می کنیم. زیرا بانوان آینده سازان جامعه هستند و در وصف اهمیت ایشان، همین کلام امام راحل(ره) کافی است که می فرمایند: از دامن زن، مرد به معراج می رسد.

 

  شهردار اهواز با اشاره به سایر پروژه های شهرداری خاطر نشان کرد: این پروژه در کنار سایر اقدامات ماندگار شورا و شهرداری از قبیل تعریض پل شهید دقایقی، تقاطع غیر همسطح شهید بندر و تقاطع غیرهمسطح  که   چند روز آینده به افتتاح می رسد ، زیرگذر شریعتی، پل ولایت، فرهنگسراهای مختلف در جایجای شهر خدماتی است که به مردم اهواز تقدیم می گردد. به هرحال باید ببینیم مردم از ما چه انتظاراتی دارند و ما تا حد امکان و توانمان در رفع آنها بکوشیم.

 

 سید خلف موسوی در پایان از حمایتهای معاونت فنی استانداری، فرماندهی نیروی انتظامی، مسئولین راهنمایی و رانندگی اهواز در جریان تعریض پل شهید دقایقی و همچنین از حمایت های قانونی مقامات عالی قاضی استان و دکتر افشارنیا دادستان خوزستان در موضوع رفع مانع اراضی تملک شده جهت احداث زیرگذر شریعتی تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد در فضای صمیمیت و همدلی ایجاد شده میان مسئولین، خدمات گسترده ای به مردم اهواز ارائه شود.




Copy Right 2015 Artmis.ORG