90670   1357
تاریخ انتشار: 1396/04/25 21:47
استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت صندوق های بازنشستگی و تامین اجتاعی در اقتصاد کشور گفت: با وجود اینکه سن امید به زندگی در کشور بالا رفته بعضی با خلق قوانین خاص سن بازنشستگی را پایین آورده و سبب ایجاد فشار مضاعف بر صندوق بازنشستگی بیمه شده‌اند.
 
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی، ظهر امروز، در همایش هفته تامین اجتماعی که در محل سالن همایش سازمان تامین اجتماعی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه مقوله عدالت فرا‌تر از دین است، و این دین است که به واسطه عدالت سنجیده می‌شود، اظهار کرد: به طور حتم دینی که برای اجرای عدالت اجتماعی حرکت نکند، امکان پذیرش آن کم است.

وی تصریح کرد: حکومت و حکمرانی خوب است، که برای بسط و گسترش عدالت در جامعه تلاش کند، و عدالت اجتماعی را به عنوان محور کار خود قرار دهد.

استاندار خوزستان متذکر شد: به منظور محور قرار دادن عدالت اجتماعی نیاز است، برخی نهاد‌های اجتماعی تشکیل شود، که هدف آن‌ها حرکت به سمت گسترش این امر مهم باشد.

شریعتی یاد آور شد: اجرای عدالت اجتماعی باید به نحوی باشد، که تمام اقشار، گروه‌های اجتماعی و دهک‌های جامعه را شامل شود، و آن‌ها را حمایت کرده و از عقب ماندگی اقشار ضعیف جلوگیری کند.

وی، با بیان اینکه یکی از نهاد‌هایی که می‌تواند عدالت اجتماعی را در حق تمام اقشار جامعه به خوبی اجرا کند، سازمان تامین اجتماعی است، عنوان کرد: تامین اجتماعی یکی از نهاد‌هایی است که می‌تواند عدالت اجتماعی را توسعه و امید زندگی و استاندارد‌های اجتماعی را در جامعه اتقاء دهد.

شریعتی با اشاره به تشکیل وزات رفاه با هدف بسط عدالت و بالا بردن استانداردهای مورد نیاز زندگی مردم توضیح داد: در گذشته و پیش از تشکیل این وزارتخانه مایحتاج مردم بین آن‌ها تقسیم می‌شد، امت پس از دوران دفاع مقدس و خلق ثروت‌های جدید و توسعه بخش دولتی و خصوصی نقش این وزارتخانه در معیشت مردم بیش از پیش احساس شد.

وی با اشاره به ماده 21و29 قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این مواد همه مردم می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بیمه بیکاری، سوانح، بیمه حمایت از زنان بی‌سرپرست، بازنشستگی و... برخوردار شوند.

شریعتی سطح خدمات پزشکی در استان خوزستان را خوب توصیف کرد، و افزود: متاسفانه برخی از بیماران به دلیل عدم وجود اعتماد بین بیمار و پزشک برای درمان به خارج از استان مراجعه می‌کنند و این قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: خوزستان در بعضی از رشته‌های پزشکی کمبود ندارد، و حتی در برخی از آن‌ها نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

شریعتی خطاب به مدیران حوزه درمان درخواست کرد: به منظور اعتماد متقابل بین بیمار و پزشک خوزستان تمام تلاش و اهتمام خود را به کار بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی در اقتصاد کشور گفت: با وجود اینکه سن امید به زندگی در کشور بالا رفته بعضی با خلق قوانین خاص سن بازنشستگی را پایین آورده و سبب ایجاد فشار مضاعف بر صندوق بازنشستگی بیمه شده‌اند.

شریعتی افزود: درست است که در کشور مشکل بیکاری وجود دارد، و باید برای نیروی جوان شغل ایجاد کرد، اما نباید ایجاد فرصت شغلی به قیمت خروج نیروی مجرب و ضربه زدن به اقتصاد کشور باشد.

استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: از طریق شرکت‌ها یدانش بنیان، حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری با محوریت تولید علم بتوان به صندوق‌های بازنشستگی کمک کرد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار