80663   1181
تاریخ انتشار: 1396/04/19 22:15
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی غدیر را ادامه خواهیم داد، گفت: مساله حذف اعتبار لایروبی رودخانه کارون از شورای عالی آب صحت ندارد و استان خوزستان در بحث آب و برق در کل کشور کمترین میزان تعرفه را دارد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی در شهرستان شوش، اظهار کرد: این شبکه با مساحت بیش از ۱۷ هزار هکتار به بهره‌برداری رسید و همچنین در شهرستان رامهرمز شبکه آبیاری و زهکشی جدیدی نیز با مساحت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مورد افتتاح قرار گرفت. 

 
وی ادامه داد: همچنین در جریان سفر امروز از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز که در دست اجرا است، بازدیدی را انجام دادیم که این پروژه خوشبختانه پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد را دارد و به زودی افتتاح خواهد شد و این تصفیه‌خانه در کیفیت آب کارون و زیست محیط اثر جدی دارد. 
 
وزیر نیرو گفت: امروز همچنین دو پست برق جدید با ۴۰۰ کیلو ولت در اهواز کلنگ‌زنی شد و به دنبال این هستیم که این دو پست در کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسند، چرا که اجرای آنها در شبکه برق منطقه تاثیر قابل ملاحظه‌ای را دارد و باعث جلوگیری از نوسات ولتاژ برقی خواهد شد. 
 
چیت‌چیان عنوان کرد: اکنون در بحث تولید برق با مشکلی مواجه نیستیم، علاوه بر آن امکان صادر کردن آن توسط چند خط انتقال از خوزستان وجود دارد و بر همین اساس از نظر تولید برق استان خوزستان کمبود ندارد و قطعی برق در برخی از مناطق به علت بروز حوادث است. 
 
وی متذکر شد: کارشناسان برای جلوگیری از بروز حوادث به صورت شبانه‌روز در حال تلاش هستند و اگر مشکل یا حادثه‌ای نیز به وجود آمد، در محل حضور پیدا کرده و آن را حل خواهند کرد تا مردم در گرمای خوزستان دچار مشکل نشوند. 
 
وزیر نیرو اظهار کرد: از همه مردم به ویژه اهالی خوزستان درخواست داریم که به وسیله مدیریت مصرف برق به ما کمک کنند، چرا که با هر مقدار صرفه‌جویی، توان مرتفع کردن هرگونه خطر قطعی برق از کشور وجود خواهد داشت. 
 
وی خاطرنشان کرد: مساله حذف اعتبار لایروبی رودخانه کارون از شورای عالی آب صحت ندارد و قطعا اعتباری در این رابطه اختصاص پیدا خواهد کرد. 
 
چیت‌چیان متذکر شد: ما برای ارتقا کیفیت آب و انتقال آن به دیگر شهرها پروژه‌های متعددی را در خوزستان داریم، طرح غدیر یکی از این پروژه‌ها به حساب می‌آید و بخش عمده‌ای از این طرح برای آب‌رسانی به شهرهای چون دشت آزادگان، اهواز، شادگان، آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسیده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه طرح آب‌رسانی غدیر را ادامه خواهیم داد، افزود: با ادامه این طرح، آب موجود در خط جریان سد دز برداشته خواهد شد و کیفیت آب مصرفی ارتقا پیدا خواهد کرد، همچنین در شرق و جنوب شرقی خوزستان طرح آب‌رسانی به دیگر شهرها را داریم که همه آنها یا در حال اجرا و یا در حال عقد قرارداد قرار دارند. 
 
وزیر نیرو بیان کرد: در بحث کاهش تعرفه‌ها آن تصمیمی که برای سیستان و بلوچستان گرفته شد، چند سال قبل برای خوزستان نیز پیش آمده بود و بر همین اساس کمترین تعرفه در کل کشور در استان خوزستان در حال اجرا است. 
 
وی افزود: این تصمیم باعث به وجود آمدن شرایط عادلانه خواهد شد و شرایط جدید تعرفه‌ها سیستان و بلوچستان را به مانند استان خوزستان تغییر پیدا کرده است و به نوعی مساوی شدند. 
 
چیت‌چیان در رابطه با حق‌آبه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: حق‌آبه تمام مناطق با توجه به مصوبه هیات دولت مشخص شد و به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه‌ریزی نیز ابلاغ شد. 
 
وی در پایان گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با سرعت در استان در حال انجام است و وزارت نیرو علاوه بر ۲۷ هزار هکتاری که امروز به بهره‌داری می‌رساند، ۴۵ هزار هکتار جدید دیگر را نیز در دست اجرا خواهد داشت و همچنین جهاد کشاورزی شبکه‌های فرعی را احداث می‌کند. 

برچسب ها:
وزیر نیرو ؛ چیتچیان ؛ خوزستان ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار