80657   1117
تاریخ انتشار: 1396/04/18 17:58
استاندار خوزستان با اشاره به توهین یکی از رئسای ستاد آقای روحانی به صحابه پیامبر گفت: همه مسائل به سیاست ختم نمی‌شود، و بنده شرعاً، اخلاقاً و دیناً موظف بودم واکنش نشان دهم، و این یک وظیفه دینی است که بر گردن من است.
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز به نقل از، خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی، صبح امروز، در نشست شورای فرهنگ عمومی که درمحل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، انتظار می‌رود، مسائل مهم فرهنگی بر حسب اولویت‌ها مطرح و برنامه ریزی‌ها و راهکارهای لازم در مورد آنها ارائه شود.

وی با تاکید بر حاکم کردن فضائل اخلاقی در جامعه تصریح کرد: آنچه را که جامعه را به حاشیه می‌کشاند، و در شان جامعه اسلامی نیست، نباید به آن دامن زد.

استاندار خوزستان متذکر شد: نباید در تبلیغ گسترده برخی مسائل اصرار کرد، چرا که این کار هیچ سودی جز برجسته کردن شایعات به دنبال نخواهد داشت، و نتایج موثر و خوبی برای جامعه ندارد.

شریعتی عنوان کرد:  حساس شدن جامعه به برخی مسائل بد، مانند بدی‌های ظاهری و باطنی خیلی مهم است، اما گزینشی عمل کردن برخی افراد در برخورد با این مسائل به طور حتم به سود فرهنگ جامعه نخواهد بود.

وی افزود: این گونه برخوردها به وحدت جامعه خدشه وارد می‌کند، بنابراین  نباید اجازه دهیم در جامعه کشمکش ایجاد شود، و مسائل مهمی را ک به آرامش جامعه منجر می‌شود را اصل قرار دهیم.

شریعتی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در مدارس گفت: با توجه به اولویتهای مهم فرهنگی جامعه انتظار می‌رود اصول مهم در جامعه و مدارس فرهنگ سازی شود.

وی  با ابراز تاسف از اینکه دیده شده قبح برخی مسائل نزد حتی افراد مذهبی پایین آمده است، بیان کرد:  پایین آمدن قبح مسائل در جامعه نگران کننده است، و باید قبح آنچه را که نزد پیامبر اکرم(ص) گناه کبیره است را بالا برد تا شاهد تکرار این قضایا در جامعه نشویم.

شریعتی ادامه داد: به نظر می‌رسد شورای فرهنگ عمومی با وجود اعضای نخبه‌ای که دارد قابلیت برنامه ریزی و اثر بخشی در مسائل فرهنگی را دارد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به توهین یکی از رئسای ستاد آقای روحانی به صحابه پیامبر خاطر نشان کرد: همه مسائل به سیاست ختم نمی‌شود، و بنده شرعاً، اخلاقاً و دیناً موظف بودم واکنش نشان دهم، و این یک وظیفه دینی است که بر گردن من است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار