60627   1078
تاریخ انتشار: 1396/03/11 16:30
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: مسجدسلیمان در ۸۷ مورد دارای اولین های کشور و خاومیانه بود که از جمله آنها اولین بیمارستان، اولین فرودگاه و راه آهن،اولین زمین فوتبال ,اولین نیروگاه و موارد دیگر می باشد.

به گزارش سایت آماج نیوز، قباد ناصری در همایش یکصد و نهمین سالگرد اکتشاف نفت در مسجد سلیمان اظهار کرد: مسجدسلیمان به واسطه فوران نفت، زادگاه نفت نام گرفت و سرمنشا تحول و شکل گیری صنعت بزرگ و نفت و گاز و دیگر صنایع در کشور ایران شد.

وی افزود: میزان استخراج از چاه نفت شماره یک مسجدسلیمان ۳۶هزار لیتر در روز بود و میزان تولید میدان مسجدسلیمان از سال ۱۲۹۰ با روزانه ۵۰۰ بشکه  شروع شد که با حفاری چاههای جدید به۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید و در سال ۱۳۱۳ به بالاترین تولید خود که ۱۲۷ هزار بشکه در روز بود رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه داد: مسجدسلیمان در ۸۷ مورد دارای اولین های کشور و خاومیانه بود که از جمله آنها اولین بیمارستان، اولین فرودگاه و راه آهن،اولین زمین فوتبال ,اولین نیروگاه و موارد دیگر می باشد.

 

ناصری توضیح داد:مسجدسلیمان دارای دومین مخزن گاز ترش ژوراسیک در جهان است که هم اکنون روزانه ۱۰۰میلیون فوت مکعب گاز از این مخزن برای پتروشیمی ماهشهر ارسال می شود.

وی تصریح کرد:شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان دارای ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت حوزه عملیاتی می باشد که در سه استان کشور پراکنده است. وی گفت: میزان ذخایر نفت کشف شده در مسجدسلیمان معادل ۷ درصد کل میزان ذخایر نفت کشور می باشد و میزان ذخایر گازی مسجدسلیمان معادل ۲/۴کل میزان دخایر گاز کشور است.

 

ناصری در رابطه با عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت:از جمله فعالیت های شرکت نفت مسجدسلیمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی می توان به کمک به حفظ میحط زیست، احداث مراکز فرهنگی،آموزشی و بهداشتی،احداث مسجد و مدرسه اشاره کرد

وی در رابطه با پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان گفت: این پروژه که یکی از مهم ترین پروژه ها ما می باشد هم اکنون در حال اجرا است و شامل چاه شماره یک,کارخانه گوگرد,واحد تقطیر نفت,واحد بهره برداری نمره دو و موارد دیگر می باشد. ناصری اعنوان داشت: بنابر تصمیم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار است تا در کنار احداث موزه نفت مسجدسلیمان یک مجموعه پارک ۸هکتاری نیز تقدیم همشهریان شود که این پارک طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

 

 

برچسب ها:
مدیر عامل ؛ نفت ؛ سالروز ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار