60615   1061
تاریخ انتشار: 1396/03/07 22:21
استاندار خوزستان از پایان فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان و آغاز قریب‌الوقوع فاز دوم خبر داد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی پیش از ظهر امروز، در نشست شورای کشاورزی خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خوزستان با وجود کمبود بارندگی در سال گذشته اما موفق به خرید یک میلیون 300هزار تن گندم شده است.

وی در ادامه با اشاره به خرید مستمر گندم در خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی انتظار می‌رفت خرید گندم کاهش پیدا کند اما با سیاست‌های دولت یازدهم و اجرای طرح 550 هزار هکتاری میزان تولید گندم افزایش پیدا کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه  فعالیت‌های زیر بنایی در بخش کشاورزی موثر واقع شد، متذکر شد: در دولت‌های گذشته از طریق انجام فعالیت‌های چشم گیر مثل جاده سازی و ... سعی در بزرگنمایی کردن کارهای خود کردند.

شریعتی ادامه داد: اما دولت یازدهم از طریق فعالیت‌هایی مانند احیای اراضی کشاورزی، تثبیت و تداوم درآمد بخش اقتصادی  را رونق داد.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته چیزی حدود 60 درصد از آب‌های خود را صرف زمین‌های کشاورزی می‌شود، این در حالی است که در کشور ما بیش از 86 درصد آب برای مصارف کشاورزی است.

شریعتی تاکید کرد: انتظار می‌رود از طریق روش‌های مدرن بتوانیم منابع آب را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به تاخیر و تعلل در تامین آب از سوی سازمان آب و برق، درخواست کرد: برای توسعه آبیاری کم فشار و تحت فشار خود را معطل نکند، چرا که تاخیر در این زمینه برای ما قابل پذیرش نیست.

شریعتی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری توضیح داد: این طرح از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خوزستان بود، فاز اول آن پایان یافته و فاز دوم آن نیز باید عملیاتی شود.

وی گفت: دولت در ابتدای سال جاری یکسری تعهدات در خصوص اعتبارات آب و فاضلاب را مصوب کرد که باید این مصوبات بصورت جدی پیگیریشوند.

استاندار خوزستان در پایان ابراز امید واری کرد: در کشت تابستانه نهایت همکاری را با کشاورز انجام دهیم درست است کمبود بارندگی در استان وجود دارد اما نباید اجازه دهیم به معیشت مردم ضربه‌ای وارد شود.

برچسب ها:
استاندر ؛ کشاورزی ؛ شورا ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار