60   1243
تاریخ انتشار: 1394/08/07 15:19
خبر صنعتی
ظرفیت فرآورش نفت خام با انجام سه طرح مهم در حوزه تولید در استان خوزستان بیش از ١٦٠ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

بیژن عالیپور عصر دیروز (چهارشنبه ٦ آبانماه) در آیین افتتاح چهار طرح در مناطق نفتخیز جنوب به احداث واحد بهره برداری و نمکزدایی ٧٥ هزار بشکه ای میدان منصوری اشاره کرد و گفت: فاز نخست طرح توسعه میدان منصوری شامل ٧ بسته کاری از جمله تعمیر و تکمیل ١٢ حلقه چاه، احداث واحد بهره برداری و نمکزدایی و کشیدن خطوط لوله آب مورد نیاز و خطوط برق ١٣٢ کیلوولت بوده است.

وی مهمترین بخش اجرایی این پروژه را، احداث واحد بهره برداری و نمکزدایی منصوری با ظرفیت ٧٥ هزار بشکه در روز که قابل افزایش تا یکصد هزار بشکه دارد، اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کل هزینه این طرح را تاکنون یک میلیارد و ٦٧٠ میلیون ریال عنوان کرده است.

عالیپور در باره واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان دیگر طرحی که امروز از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد، گفت: این واحد به منظور فرآورش نفت تولیدی میدانهای مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی با ظرفیت بیش از ٥٥ هزار بشکه در روز احداث شده است.

وی همچنین به کارخانه نمکزدایی لب سفید اشاره کرد و افزود: این کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت، نخستین واحد نمکزدایی در میدان لب سفید است که با هدف افزایش کیفیت نفت خام استحصال شده از این میدان احداث شده است.

به گزارش شانا، واحد بهره برداری و نمکزدایی ٧٥ هزار بشکه ای میدان منصوری امروز (چهارشنبه ٦ شهریور ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت به صورت رسمی و همچنین واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان و نخستین کارخانه نمکزدایی میدان لب سفید و مرکز خدمات درمانی مجتمع آب تیمور نیز از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شدند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار