50586   898
تاریخ انتشار: 1396/02/14 22:12
مدیرعامل موسسه جهاد نصر از پیشرفت 85 درصدی کار احداث کانال انتقال آب برای مهار کانون ریزگردها در اهواز خبر داد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از  خبرگزاری فارس از اهواز، یدالله شمایلی  در حاشیه بازدید از کانال در حال احداث انتقال آب کانون ریزگردهای شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه در مدت دو ماه گذشته نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشته است اظهار کرد: سال گذشته پس از ورود ریزگردها در بهمن ماه به این استان اقداماتی اساسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها برای مقابله با این پدیده آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این پروژه انتقال آب به نقاط فوق بحرانی ریزگردها که میزان ۴۲ هزار هکتار زمین است خواهد بود افزود: آب این کانال از رود کارون در شهرستان اهواز تامین می‌شود و جهاد نصر به منظور رساندن این آب تا کانون ریزگردها کار را بر عهده دارد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه برای این کار باید چهار میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شود ادامه داد: این کانال قابلیت انتقال ۲۰ متر مکعب آب در ثانیه را دارد و این کار در طول ۴۴ کیلومتر می‌شود تا بتوانند به کانون ریزگرد های شهرستان اهواز برسد.

وی با اشاره به معارضان مسیر اجرای طرح و تعامل با کشاورزان در این مسیر خاطرنشان کرد: جهاد نصر با همکاری دولت اقدام برای مهار ریزگردها و کانون آن در شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر و شرق استان خوزستان را در دستور خود قرار داده است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار