50580   942
تاریخ انتشار: 1396/02/12 22:30
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: چنانچه حوزه علم و فناوری استان با رویکر بیرونی فعالیت کند به طور حتم می تواند آنچه مد نظر منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد است را محقق کند.
 

به گزارش سایت آماج نیوز به نقل از، خبرگزاری فارس از اهواز، علی حسین حسین زاده  امروز، در آئین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: با توجه به گفتمان خوبی که در حوزه علم و فناوری در کشور به وجود آمده و تاکید که بر مراکز فناوری و بنیاد نخبگان شد پارک علم و فناوری خوزستان  در نهایت به لحاظ سخت افزاری صاحب ساختمان شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که کشور در آن قرار گرفته و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال در مطلع سال جدید پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی در مقوله اقتصاد ایفاد کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: باید با رویکرد علمی و فنی و با استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری به اقتصاد نگاه کرد.

حسین زاده با تاکید بر لزوم توجه به  مزیت‌های زیاد اقتصادی در خوزستان  و وجود مشکلات زیست محیطی ابراز امیدواری کرد: مجموعه دستگاه‌های با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان به مقوله ریزگردها ورود کنند.

وی افزود: استفاده از شیوه آبیاری نوین در سطح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از مسائلی است که می‌توان از طریق فناوری جدید آن را اجرا کرد.

حسین زاده با اشاره به نیازهای منطقه‌ای بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری می‌تواند باید یک جهت دهی مناسب به سوی این نیازها حرکت کرد و اثر بخشی اقتصادی خود را در اقتصاد منطقه نشان دهند.

وی با تاکید به وجود برخی مزیت‌های نسبی موجود در خوزستان  گفت: در بخش‌هایی استان از دانش‌های متراکمی مثل صنعت نفت، حفاری و گاز برخوردار است که نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه بی نظیر است.

حسین زاده ادامه داد: از دیر باز کارهای علمی بزرگی در حوزه نفت، حفاری و گاز صورت گرفته است اما پارک فناوری می تواند با توسعه این کارها نیازهای بیرونی کشور را نیز تامین کند.

وی با اشاره به بکر بودن بازار عراق و ایران توضیح داد: کشور چین با وجود اینکه در دورترین نقطه قاره آسیا وجود دارد اما کل حوزه های نفتی عراق را به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار دادهاست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در پایان آور شد: چنانچه حوزه علم و فناوری استان با رویکر بیرونی فعالیت کند به طور حتم می‌تواند آنچه مد نظر منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد است را محقق کند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار