50574   1577
تاریخ انتشار: 1396/02/05 18:22
دبیر اجرایی موسسه نداء التغیر گفت: با همکاری این موسسه 6 کتابخانه در مدارس روستاهای "قلعه جاسم" در شعیبیه، "صوینعیه" در شیبان، " بردیه" در دشت آزادگان، " منصوره" در شادگان، " عریض احمدی" در رامهرمز و روستای رحمانیه فیصلی در خرمشهر در گروه سنی کودکان تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار سایت آماج نیوز، با حضور فعالان اجتماعی و فرهنگی و به میزبانی موسسه " نداء التغییر" در حل تالار آفتاب مراسم اختتامیه پروژه " کتاب یار مهربان" برگزار شد.

بر اساس این گزارش، گروه سنی کودکان از شهر ها و مناطق مختلف استان به عنوان مخاطبان اصلی این آئین در محل تالار آفب حاضر شدند.

دراین درابطه مرتضی سواری دبیر اجرایی موسسه نداء التغییر در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این موسسه  از اواسط سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ کتابخانی در بین دانش آموزان و تقویت و توسعه فرهنگ کتابخانه ها در مناطق محروم کار خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت های این موسسه 6 کتابخانه در مدارس روستاهای "قلعه جاسم" در شعیبیه، "صوینعیه" در شیبان، " بردیه" در دشت آزادگان، " منصوره" در شادگان، " عریض احمدی" در رامهرمز و روستای رحمانیه فیصلی در خرمشهر در گروه سنی کودکان تاسیس شد.

دبیر اجرایی موسسه نداء التغییر توضیح داد: همراه با توزیع کتاب بین کودکان مدارس روستای های محروم مسابقات نقاشی، داستان نویسی، شعر و ...نیز برگزار شد.

سواری با اشاره به همراهی برخی رسانه ها با موسسه نداء تغییر در روستا عنوان کرد: حضور خبرنگاران به همراه فعالان فرهنگی فرصتی شد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه از نزدیک با مشکلات و مسائل روستاهای محروم آشنا شوند و قدم های بسیاری خوبی در انعکاس مشکلات به مسئولان بردارند.

وی با بیان اینکه تامین کتاب های مورد نیاز موسسه به وسیله کمک های مردمی و همت فعالان فرهنگی تامین شد یادآور شد: در طول  زمان توزیع کتاب در روستاهای ذکر شده موسسه ارتباط خود را با دانش آموزان مناطق محروم قطع نکرد.

موسوی خاطر نشان کرد: از مسابقات برگزار شده در مدارس محروم از مجموع 7مدرسه 208 اثر از دانش آموزان به دبیرخانه موسسه رسید.

دبیر اجرایی موسسه نداء التغییر در پایان یادآور شد: در بخش نقاشی 9دانش آموز، در بخش خلاصه نویسی داستان مرتبط با مطالعه کتاب8نفر و در بخش غصه نویسی9نفر با نظر داوران موسسه نداء التغییر برنده این مسابقات شناخته شدند.

انتهای پیام/72032

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار