40555   4061
تاریخ انتشار: 1396/01/22 13:22
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم حضور زنان در شوراهای شهر و روستا گفت: اعضای زن شوراهای شهر و روستا باید توجه ویژه‌ای به نیازهای زنان شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود کنند.

 

به گزارش سایت آماج نیوز، سیده فرانک موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: زنان به عنوان 50 درصد از جامعه، قشری تاثیرگذار هستند و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های ملی و محلی نقش داشته باشند.

وی با بیان این‌که شوراهای شهر و روستا، ساختار و نهادی تصمیم‌گیرنده در امور عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها هستند، تصریح کرد: تجربه نشان داده که مردم خوزستان اعتماد خوبی به مدیریت بانوان در شوراهای شهر و روستا پیدا کرده‌اند. این امر را در کسب رای توسط درصد خوبی از کاندیداهای زن در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در سطح استان مشاهده کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان حضور و کسب رای بانوان در چهارمین دوره شوراهای اسلامی در خوزستان را نشانگر اعتماد مردم استان به مدیریت زنان دانست و عنوان کرد: انتخابات پنجمین دوره شورا فرصت خوبی است تا زنان نامزد انتخابات در استان با کسب آرای بالا با حضور در شوراها، توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و در تصمیم‌گیری‌های شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود اثرگذار باشند.

موسوی ادامه داد: با توجه به این‌که مردم خوزستان حضور بانوان را در مدیریت‌ها و به ویژه شوراها پذیرفته‌اند، انتخابات پنجمین دوره شوراها فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کرد. در دوره‌های فعلی و پیشین شوراهای شهر و روستا در خوزستان آمار قابل توجهی از حضور و کسب رای بانوان شاهد بودیم. در دوره فعلی حدود 33 زن عضو شوراهای شهر در خوزستان هستند و آمار اعضای زن شوراهای روستا نیز از این رقم بسیار بیشتر است.

وی در خصوص تاثیرگذاری حضور بانوان در دوره‌های فعلی و پیشین شوراهای شهر و روستا در خوزستان، بیان کرد: قطعا تاکنون اعضای زن شوراها در خوزستان در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذاری خوبی داشته‌اند و اگر در حوزه‌ای این اثرگذاری وجود نداشته، بدون شک با دادن فرصت بیشتر به بانوان در پنجمین دوره شوراها، می‌توانیم شاهد تاثیر حضور بانوان در امور شهری و روستایی باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: زنانی که در پنجمین دوره شوراها موفق به کسب رای می‌شوند، باید از توانمندی‌های خود در آبادانی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود استفاده کنند و در این راستا حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند.

موسوی با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای حوزه زنان توسط زنان عضو شوراهای شهر و روستا اظهارکرد: اعضای زن پنجمین دوره شوراها باید تلاش کنند از منابع و تسهیلاتی که در اختیار دارند جهت کمک به امور زنان شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود و به نفع بانوان بهره‌برداری کنند. البته تلاش بانوان عضو شوراها باید در جهت حل مشکلات مردم و حوزه‌های شهری و روستایی باشد اما توجه ویژه‌ای نیز باید به نیازهای زنان داشته با

برچسب ها:
موسوی ؛ استانداری ؛ بانوان ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار