40550   954
تاریخ انتشار: 1396/01/22 12:57
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید بر میزبانی ۱۵۰ مسجد از معتکفان در سطح خوزستان، گفت: بیش ۳۰ هزار معتکف در استان خوزستان شرکت کردند.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، حجت الاسلام محمد حسین بلک  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی فارس در اهواز، در رابطه با آمار ثبت‌نام داوطلبان اعتکاف سال ۹۶، اظهار کرد: با توجه به تلاش مبلغان در جامعه و همچنین افزایش برنامه‌های فرهنگی در سطح استان خوزستان، حدود ۳۰ هزار نفر داوطلب در آئین و مراسم اعتکاف ثبت‌نام خواهند کرد.
 وی در ادامه عنوان کرد: مساجد جامع، مساجد ادارات و مساجد محلات محل برگزاری اعتکاف در سطح استان خوزستان است و نزدیک به ۱۵۰ مسجد در سرتاسر استان میزبان معتکفان سال ۹۶ هستند. 
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حدود ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان آقا و حدود ۶۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان خانم هستند. 
 
 بلک عنوان کرد: قوام برنامه معنوی اعتکاف وابسته به حضور روحانیون و مبلغان در آن مکان است و بر همین اساس حوزه‌های علمیه نسبت به حضور مبلغان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 
 
 وی متذکر شد: مشارکت خیرین در برنامه اعتکاف از گذشته از مطالب برنامه‌ریزی شده ما به حساب می‌آمد که خوشبختانه اکنون یک مطلب به عنوان مساله کلی جای خودش را پیدا کرده است. 
 
 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در گذشته معتکفان هزینه‌های مراسم اعتکاف را پرداخت می‌کردند اما با ورود مردم و خیرین مبلغ دریافتی از سوی معتکفان کاهش پیدا کرده است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار