40536   1412
تاریخ انتشار: 1395/12/16 21:51
دادستان رامهرمز گفت: عده‌ای معلوم‌الحال تحت عنوان خبرنگار در کانال‌های خبری قصد تشویش و بر هم زدن امنیت این شهرستان را داشتند که با آنها برخورد شد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، علی‌رضا قاسمی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: مطابق ماده یک قانون مطبوعات، مطبوعات تعریف خاصی دارند که کانال‌های خبری مشمول این ماده‌قانونی نمی‌شوند و عنوان خبرنگار بر متصدیان این کانال‌ها صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر هم این افراد از مصادیق خبرنگار و این کانال‌های خبری مشمول قانون مطبوعات شوند رسالت مطبوعات در ماده 2 این قانون مشخص‌شده و هیچ‌کس فراتر از قانون نبوده و نیست و تحریک افراد برای بر هم زدن امنیت، ایجاد جو روانی و این‌که بخواهند شهر را به آشوب بکشند از هیچ‌کس پذیرفته نیست.

دادستان رامهرمز تصریح کرد: همان‌طور که مردم  رامهرمز مطلع هستند درگیری هفته گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن چهار نفر شد در منطقه پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک صورت گرفته و مسؤولان امنیتی و انتظامی و دیگر اعضای شورای تأمین شهرستان رامهرمز در تلاش‌اند که با اقدامات پیشگیرانه از کشیده شدن درگیری به رامهرمز جلوگیری کنند که بحمدالله تا الآن موفق بوده‌اند.

وی افزود: افراد معلوم‌الحالی قصد داشتند از فضای حاکم بر منطقه سوءاستفاده کرده و با برگزاری تجمع در شهرستان، دامنه درگیری باغ‌ملک را به رامهرمز بکشانند که با تدابیر انجام‌شده و مصوبه شورای تأمین از این اقدام جلوگیری شد.

قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه این‌گونه افراد معلوم‌الحال از طریق کانال‌های تلگرامی، همه تلاش‌های صورت گرفته مسؤولان امنیتی و انتظامی را به بی‌تدبیری متهم کرده و با تحریک مردم با این عبارت که (اگر نمی‌توانید بگویید تا مردم ظرف 48 ساعت ولو با کشته شدن، موضوع را فیصله دهند) قصد اغوای مردم را داشتند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه مردم رامهرمز از نقشه‌های شوم این افراد آگاه شده و اقدامات غیر مسؤولانه انجام ندادند و پس از اقدام این کانال‌های تلگرامی و با مصوبه شورای تأمین شهرستان مقرر شد که مسببان و عاملان این اقدام شوم شناسایی و از ایشان تعهد اخذ شود.

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز یادآور شد: بعضی از این افراد با تمکین نکردن به این مصوبه قصد داشتند به اقدامات خود ادامه دهند که درنهایت بازداشت‌شده و سپس با ارشادات صورت گرفته متنبه شدند و در همان شب نسبت به آزاد کردن آن‌ها دستورات لازم صادر شد.

وی همچنین گفت: قابل‌ذکر است که در بررسی‌های صورت گرفته از طریق نهادهای امنیتی بسیاری از این کانال‌های خبری غیرمجاز بوده و اقدامات این‌ها غیرقانونی است که پرونده قضایی نیز برای آن‌ها تشکیل‌شده است.

 قاسمی نژاد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه اهالی رسانه که مخلصانه و بدون غرض شخصی اخبار واقعی و صحیح را در اختیار عموم قرار می‌دهند گفت: از همین طریق به آن دسته از خبرنگار نماها که با نیات و غرض‌ورزی شخصی قصد دارند امنیت مردم را به خطر اندازند اخطار می‌شود که هر کس بخواهد با تحریک افکار عمومی امنیت شهرستان رامهرمز را به خطر بیندازد و یا مسؤولان خدوم و زحمتکش این شهرستان را تهدید کند با برخورد قانونی مقابله خواهیم کرد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار