40531   1224
تاریخ انتشار: 1395/12/15 23:30
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نزدیک به یک‌هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد داریم که در مقایسه با دیگر استان‌های کشور آمار بسیار خوبی است.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، محمد جوروند عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 18 اسفند روز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری خوزستان است که استان در بحث کانون‌های فرهنگی هنری جایگاه ویژه ای دارد و این امر به خاطر بافت مذهبی و هم به‌خاطر تاثیرگذاری ویژه‌ای است که مساجد دارند. وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس این کانون‌ها در فعالیت‌های پشت جبهه هم حضور داشتند و می‌توان گفت که سازماندهی کسانی که به جبهه می‌رفتند هم از طریق همین مساجد صورت می‌گرفت.

مدیر‌کل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: بحث کانون‌های فرهنگی و هنری در واقع نوعی تامین بخشیدن به فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه مساجد است.

جوروند با بیان اینکه ما مدعی هستیم که اسلام و به ویژه مذهب شیعه برای پیام‌های خیلی وسیعی در حوزه فرهنگ و هنر است گفت: نزدیک به یک‌هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد داریم که در مقایسه با دیگر استان‌های کشور آمار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های مستمر در حوزه‌های تخصصی قرآن؛ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ارائه می‌کنند.

جوروند اضافه کرد: امسال به‌خاطر اینکه توانسته باشیم از رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم استفاده ببریم مراسم تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در روز 22 اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه 22 اسفند ادامه داد: فعالیت‌های این برنامه گردهمایی فعالان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ تقدیر از برگزیدگان کانون‌های مساجد در حوزه‌های و ائمه مساجد دارای کانون است.

 مدیر‌کل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: در این برنامه با توجه به تقارن و مناسبت هفته درختکاری و مراسم تاسیس کانون‌های مساجد؛ می‌خواهیم تفاهم‌نامه میان منابع طبیعی و کانون‌های فرهنگی مساجد امضا و انعقاد کنیم.

 

برچسب ها:
جوروند ؛ ارشاد ؛ کانون فرهنگی ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار