40514   1075
تاریخ انتشار: 1395/12/03 12:34
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دزفول با سابقه تاریخی که در علم دارد توقع ما از آن بیشتر بوده و در روزگاری علمای شوشتر نیز به دزفول برای تکمیل تحصیلات خود می‌آمدند.
 
 
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از دزفول؛ آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری صبح امروز در دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور در سرسرای سالن جلسات در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول اظهار کرد: مدت‌ها به لحاظ اهمیت بالای جندی‌شاپور دنبال برگزاری کنگره جندی‌شاپور در اهواز و تهران بودیم.

وی با بیان این‌که جندی‌شاپور یک شهر بوده که ۸ خیابان طولی آن با ۸ خیابان عرضی تقاطع کرده افزود: این بیان کننده جمعیت بالای این شهر در آن زمان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به معنای کلمه جند تصریح کرد: این شهر ابتدا بنا شده برای حضور سپاهیان شاپور که پس از گذشت مدت زمانی به مرکز علم اندوزی و بیمارستان و کتابخانه بزرگ تبدیل شده است.

آیت‌الله جزایری خاطرنشان کرد: در زمان ورود اسلام به ایران در زمان خلیفه اول در شهر شوش مقاومت‌هایی انجام گرفت اما در جندی‌شاپور برای دریافت یک تیر که امان‌نامه در آن بود از گزند و خطر در امان بود.

وی اضافه کرد: دزفول با سابقه تاریخی که در علم دارد توقع ما از آن بیشتر بوده و در روزگاری علمای شوشتر نیز به دزفول برای تکمیل تحصیلات خود می‌آمدند.

آیت‌الله جزایری در پایان با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه دزفول عنوان کرد: شهری که علمایی بزرگ چون سبط شیخ انصاری را دارد توقع داریم در تحصیل علوم توقعی فراتر داریم.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار