40483   949
تاریخ انتشار: 1395/11/20 21:59
با توجه به احتمال برخاستن گرد و خاک از فردا در سطح استان ستاد بحران در این رابطه اطلاعیه را صدر کرد و علاوه بر خاک احتمال بارانی شدن برخی از مناطق نیز وجود دارد.
 
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز از این خبرگزاری فارس از اهواز؛ با توجه به اینکه چند روز گذشته اکثر مناطق استان از جمله شهرستان‌های شرقی و شمالی مانند ایذه سردترین روزهای خود را در سا‌ل جاری تجربه کرده است و دمای آنها حد تا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد رسید، در دو روز گذشته کمی از شدت این سرما کاسته شد و اینک هوای این مناطق در شرایط بهاری و آفتابی قرار دارد .

هرچند که از هفته گذشته تاکنون موج جدید بارندگی در استان مشاهده نشده، پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که از عصر فردا ورود یک سامانه خفیف در برخی از مناطق استان باعث بارش‌های کم و پراکنده خواهد بود.

درحالی است که اغلب بارش‌های امسال استان خوزستان به جز در چند مرحله انگشت شمار باقی به صورت پراکنده و کم‌فشار و در حد چند ساعت و یک‌روز بوده‌اند .

با توجه به اینکه آسمان استان از جمله مناطق شرقی و شمالی در انتظار ابرهای بارانی هستند، انتظارها برای ریزش رحمت الهی به صورت پرفشار ادامه دارد تا علاوه بر رونق کشاورزی ذخایر آبی استان نیز به وضعیت مناسب برسد.

علاوه بر این شرایط در نیمه شمالی؛ در نیمه جنوبی و مرکزی استان انتظار وقوع پدیده گرد خاک وجود دارد و سازمان هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان در این رابطه اطلاعیه‌ای را صادر کرده و نسبت به این مساله هشدار دادند.

ورزش بادهای قابل توجه از فردا در جنوب شرق اهواز باعث برخاستن گرد و خاک از این نقطه به عنوان یکی از کانون‌های درونی این پدیده در استان و انتقال نسبی به مناطق شمالی خوزستان خواهد شد .

مدیریت بحران استان در اطلاعیه خود از تمام سازمان‌ها و ادارات از جمله برق و آب خواسته است از پست ها و خطوط خود بازدید به عمل آورند تا شاهد قطعی نباشیم.

استفاده از ماسک و عدم خروج از منازل در صورت غیر ضروری بودن کارها از اقداماتی است که شهروندان باید در هنگام مواجه با این پدیده انجام دهند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار