40479   8854
تاریخ انتشار: 1395/11/16 18:22
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با تبیین نقش تاریخی و سرنوشت زنان در برهه های مختلف به ویژه دوران 38ساله انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون 97زن در مدیریت های میانی استان خوزستان مسولیت دارند.

 


به گزارش سایت آماج نیوز از  ایرنا سیده فرانک موسوی شنبه در دیدار جمعی از زنان استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در حسینیه بقیه الله اهواز با بیان اینکه 2/2میلیون نفر از جمعیت 4.6میلیونی استان را زنان تشکیل می دهند افزود: 42 هزار زن شاغل و 13نخبه در بخش های علمی ، اقتصادی و مدیریتی استان حضوری فعال دارند.
وی با تجلیل از نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان اسلام اظهار کرد: یک هزار و 575زن خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند و شماری نیز به افتخار جانبازی نائل آمده اند.
مشاور استاندار خوزستان در امور زنان با اشاره به اینکه اسلام به زنان شخصیت و جایگاه داد و در طول حیات اسلام زنان نقش مهمی در پیشبرد اهداف قرآنی داشتند افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) شخصیت و جایگاه والایی برای زنان قائل بوده و حضرت خدیجه (س) ، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) نمونه های برجسته ای از بانوان مسلمان بودند.
موسوی افزود: هم اکنون زنان به برکت انقلاب اسلامی در همه عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی حضوری موثر و تعیین کننده دارند و دولت تدبیر و امید نیز در راستای حفظ و ارتقا جایگاه زنان ، تلاش های زیادی در بخش های مختلف انجام داده که قابل تقدیر است.
وی به نقش زنان در تحکیم بنیاد خانواده و تربیت نسل آینده اشاره کرد و افزود:امروز جامعه نیازمند بهره گیری از همه توانمندی های زنان است تا کشور در مسیر توسعه ، پیشرفت و تعالی قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان نیز در این دیدار که به مناسبت پنجمین روز از دهه فجر و روز 'منزلت زن وتحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی 'انجام شد با بیان اینکه هم اکنون 50درصد جمعیت زنان را دانشگاهیان تشکیل می دهند افزود:هم اکنون بسیاری از نخبگان علمی و اجتماعی جامعه ما را زنان تشکیل می دهند.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، بانوان با ایفای نقش تاریخی خود و حضور موثر و همه جانبه در صحنه های انقلاب اسلامی ، توانسته اند به جایگاه شایسته ای برسند.
سپهر گفت: اسلام به زنان هویت و شخصیت داد و استمرار انقلاب اسلامی بدون زنان امکان پذیر نبود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به نقش زنان در مسایل تربیتی و تحکیم بنیان های خانواده اشاره کرد و افزود: اگر زنان نبودند مردان هم نمی توانستند در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کنند.
به گزارش ایرنا در پنجمین روز از دهه فجر ، برنامه های متنوعی با حضور دختران و زنان مسلمان در مدارس و مساجد سراسر استان خوزستان برگزار شد.
6065/6002

برچسب ها:
زنان ؛ فرانک ؛ دیدار ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار