30430   6119
تاریخ انتشار: 1395/11/06 19:53
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از سنجش حدود 104 هزار و 429 نوآموز پایه اول و پیش دبستانی خبر داد.

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز به نقل از، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی ممبینی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در غربالگری و تعیین جایگاه صحیح آموزشی افزود: این طرح در 46 پایگاه سنجش سلامت در شهرستان های مختلف استان  و مناطق عشایری تا پایان دی ماه به اجرا در آمد. از تعداد کل مراجعین،90 هزار نفر نوآموز بدو ورود به پایه اول و 14 هزار و 429 نوآموز پیش دبستانی سنجش شدند.

ممبینی افزود: پس از ارزیابی های اولیه ، 91 هزار و 355 نفر به مدارس عادی معرفی شدند. و تعداد 13 هزار و 74 نوآموز برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که از این تعداد، چهار هزار  و 111 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی، 2 هزار و 142 نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی، و 98 نوآموز مشکوک به مشکل جسمی حرکتی تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: پنج هزار و 17 نفر نیز به مرحله تخصصی سنجش آمادگی تحصیلی ارجاع شدند. حدود یک هزار و 706 نفر نیز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

وی با مقایسه جذب نوآموزان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: امسال حدود 77 هزار و 312 نفر تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته،  27 هزار و 112 نفر افزایش جذب داشتیم که عمده این توسعه در مناطق روستایی و محروم اتفاق افتاده است.

ممبینی با اظهار امیدواری برای توسعه و جذب صد در صدی طرح سنجش سلامت در سال آینده بیان کرد: طبق آمار آموزش و پرورش،  100 هزار نفر بدو ورود به پایه اول در خوزستان داریم و نوآموزانی که تحت پوشش این طرح قرار نگرفته اند، به عنوان دانش آموزان جا مانده از طرح حتما باید برای ارزیابی به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ضمن تشکر از تمام عوامل اجرایی که در اجرای این طرح با اداره استثنایی همکاری می کنند، انتظار می رود در سال آینده بتوانیم با همکاری بخشداریها، دهیاریها و دیگر ارگان ها توسعه صد در صدی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی پراکندگی دانش آموزان و گرمای تابستان را از جمله چالش های طرح دانست و افزود:  مهاجرت دانش آموزان عشایری، عدم مشارکت و همکاری برخی اولیای نوآموزان در مراجعه به پایگاه ها از دیگر مشکلاتی است که با مجریان طرح با آن درگیر هستند که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی در مورد اهمیت غربالگری و سنجش کودکان به این مهم کمک کنند.

برچسب ها:
نوآموز ؛ سنجش ؛ ارزیابی ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار