30393   6950
تاریخ انتشار: 1395/11/01 23:14
استاندار خوزستان شامگاه جمعه برای بررسی مشکلات سه منطقه کوی مشعلی، کوی سیاحی و کوی مندلی از آن‌ها بازدید و با مردم این مناطق گفت‌وگو کرد.

 

 

 

به گزارش  سایت ،ماج نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه به همراه جمعی از مسئولان از جمله شهردار اهواز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز، مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز و فرمانده انتظامی اهواز از سه منطقه کوی مشعلی، کوی سیاحی و کوی مندلی بازدید و پای صحبتهای مردم این منطقه پیرامون مشکلات موجود نشستند.
طی این بازدید مطالبات مردم هر سه منطقه نبود بهداشت، نبود آب شرب سالم، دفع نامناسب و غیر بهداشتی اعلام شد.
در ابتدای این بازدید وی از خیابان های کوی مشعلی اهواز بازدید کرد که مردم این منطقه مشکل اصلی خود را نبود برق وامکانات بهداشت عمومی در منطقه عنوان کردند.
استاندار خوزستان در جمع مردم کوی مشعلی خطاب به یداله حضرتی، مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز، گفت: شبکه برق رسانی این منطقه مشکل دارد که باید هر چه سریع تر تکمیل و برق رسانی به همه این منطقه هر چه سریع تر انجام شود.
در منطقه کوی مشعلی اهواز بیش از 400 خانوار ساکن هستند و از امکاناتی نظیر آسفالت، دفع فاضلاب سالم، امکانات تفریحی، آب شرب سالم ، برق و ... محروم هستند.
پس از آن غلامرضا شریعتی از منطقه کوی سیاحی بازدید کرد که بسیاری از مردم از نبود امنیت، تیراندازی‌های شبانه، ایجاد بیماری به خاطر دفع غیربهداشتی فاضلاب و نبود کار برای جوانان این منطقه گلایه کردند.
شریعتی در ادامه این بازدید در حسینیه کوی سیاحی با مردم این منطقه گفت‌وگو کرد و توضیح داد: در استان سه هدف شامل اهداف طولانی مدت مانند برنامه ریزی برای تولید و اشتغال بیشتر، اهداف میان مدت مانند آماده سازی زیر ساخت‌ها برای سرمایه‌گذارها و اهداف کوتاه مدت دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: وظیفه ما به عنوان حاکمیت و دولت ایجاد کارخانه و اشتغال نیست بلکه وظیفه دولت آماده سازی بسترها است تا سرمایه گذار با استفاده از این بسترها اشتغال ایجاد کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف اصلی و بسیار مهم دولت و حاکمیت تامین امنیت، فراهم کردن سلامت و فضای آموزشی برای مردم است که این وظایف به هیچ کسی قابل تفیذ نیست.
وی بر لزوم توجه به امنیت و بهداشت کوی سیاحی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کوی سیاحی اهواز با مشکل نبود سیستم دفع فاضلاب سالم مواجه است و آب شرب یکی از نیازهای آن است که باید هر چه سریع تر اقدام لازم در این زمینه انجام شود.
شریعتی تاکید کرد: وقتی مشاهده می‌شود مردم منطقه‌ای آب شرب سالم ندارند مسئولان باید به خودشان بیایند و فکری برای اصلاح وضع بکنند و اگر کسی گفت ما با مشکل نبود بهداشت و سلامتی رو به رو هستیم پاسخی برای آن داشته باشند.
وی با تاکید بر ایجاد مدارس در مناطق حاشیه‌ای اهواز گفت: با آموزش و پرورش خوزستان طرحی را توافق کرده‌ایم که طی آن 28 مدرسه در مناطق حاشیه به صورت مشارکتی ایجاد کنیم یعنی 50 درصد اعتبار از سوی ما و 50 درصد دیگر از سوی آموزش و پرورش تامین شود.
 استاندار گفت: طرح فاضلاب سه منطقه مندیلی، سیاحی و سلیم آباد آماده شده است و به زودی به پیمانکار سپرده و وارد فاز عملیاتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای آب شرب منطقه سیاحی نیز باید بررسی لازم صورت گیرد و براساس بررسی کارشناسی راه حلی برای حل مشکل مردم اندیشیده شود.
شریعتی همچنین دستور دارد شهرداری اهواز برای جوانان کوی سیاحی اقدام به ایحاد یک چمن مصنوعی کند.
وی اعلام کرد: اگر زمینی در کوی سیاحی در اختیار اداره کل فنی و حرفه‌ای قرار داده شود استانداری اعتبار لازم برای احداث یک مرکز فنی و حرفه‌ای از سوی استانداری تامین می‌شود تا جوانان منطقه مهارت لازم را کسب و درپروژه‌های نفتی که در 2 سال آینده آماده می‌شوند به کار گیری شوند.
استاندار تاکید کرد: پروژه های نفتی که قرار است در 2 سال آینده در غرب کارون ایجاد شوند بیش از 25 تا 300 هزار نیرو انسانی را جذب می‌کنند که به دستور رییس جمهور با اولویت جذب نیروهای بومی است لذا لازم است جوانان این مناطق نسبت به مهارت آموزی کوشا باشند. 
 استاندار خوزستان طی چند ماه اخیر بازید هایی از مناطق محروم و حاشیه ای اهواز را در برنامه خود قرار داده است وی در آخرین بازدید خود به غیزانیه رفت و از آن منطقه نیز دیدن کرد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار