211006   2617
تاریخ انتشار: 1400/09/01 17:44
مدیر کل کمیته امداد خوزستان میزان کمکهای مردمی جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری را ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش آماج نیوز، جمال شیبه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ایجاد مراکز نیکوکاری را عامل هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان دایر شده است که برخی از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه اشتغال، مسکن و حقوقی با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان ایجاد شده اند، اظهار داشت: تشکیل مراکز تخصصی با هدف نظامند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگنا‌های فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

شیبه واگذاری کار مردم به مردم را هدف از تاسیس و گسترش این مراکز عنوان و تصریح کرد: این مرکز با امکان معرفی نیازمندان توسط مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای بهره مندی از مزایای ویژه فعالیت می‌کنند که میزان درآمد این مراکز در نیمه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان بیان داشت: این مراکز با امکان معرفی نیازمند و مددجو از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد در نوبت تحت حمایت قرارگرفتن و بهره مندی از مزایای ویژه اعم از کمک‌های درمانی، تامین مسکن و اجاره بها، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی، سبد کالا افتتاح می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با عناوین محله‌ای و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات و بر اساس نوع نیاز‌های مددجویان در حال فعالیت هستند، افزود: در نظر داریم بزودی مرکز نیکوکاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوار‌های نیازمند راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: تلاش داریم در همه محله‌ها به‌خصوص مناطق محروم، مراکز نیکوکاری تخصصی متناسب نیاز هر منطقه با مشارکت مردم را راه‌اندازی کنیم تا ضمن رفع مشکلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز کمک شود.

انتهای پیام/





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار