210987   2139
تاریخ انتشار: 1400/08/29 23:31
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها با توسعه صادرات و تجارت امکانپذیر است.

به گزارش آماج نیوز، ابراهیم رضائی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه وزرای امور خارجه کشورمان تا کنون مطرح کرده اند که اولویت خود را همسایگان قرار می‌دهند، گفت: جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری اطراف ما و بازار‌های آن‌ها که محتاج محصولات ما به خصوص در حوزه کشاورزی، صنعت و ... هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم مشکلات اقتصادی کشور را که منبعث از تحریم‌ها است، با بازار ۶۰۰ میلیونی اطراف کشورمان تا حدود زیادی حل کنیم، افزود: در هر کشوری که سرمایه گذاری کرده و متمرکز شده ایم، موفق بوده ایم.

رضائی عراق و افغانستان را نمونه بارز موفق سرمایه گذاری و صادرات دانست و اظهار داشت: اکثر صادرات در حوزه کالا، خدمات و مهندسی به این ۲ کشور است و می‌توانند الگویی برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی با سایر کشور‌های همسایه باشند.

این مقام مسئول همچنین با تأکید بر اینکه باید موانع توسعه صادرات با کشور‌های همسایه را برطرف کنیم، تصریح کرد: این موضوع صرفا به حوزه وزارت امور خارجه مربوط نمی‌شود، مثلا برخی مشکلات حوزه مرز دوغارون باید با همکاری وزارت راه و اقتصاد حل شود، همچنین برای توسعه صادرات به روسیه از طریق دریای خزر به کشتی‌هایی که امکان حمل کامیون و تریلی را داشته باشد داریم که وزارت راه باید مشکل آن را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای ارتباط عملی در حوزه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان، نه فقط به وزارت امور خارجه بلکه به همکاری و هماهنگی میان آن با سایر وزارتخانه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار