20358   1047
تاریخ انتشار: 1395/10/22 20:40
استاندار خوزستان بر لزوم تدوین قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از فساد اداری تاکید کرد.

 

 

به گزارش ساایت آماج نیوز  از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای اداری خوزستان، با  اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تلاش‌های ارزنده‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران از خود برجای گذاشته‌اند به طوری که وی جزو معدود کسانی است که هم امام و هم مقام معظم رهبری در مورد شخصیت تاثیرگذارش سخن گفته‌اند.

وی در ادامه فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه‌ای دردناک و فراموش نشدنی در کشور عنوان کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی منش اعتدال‌گرایانه، مبتنی بر عقل و منطق را سرلوحه کار‌های خود قرار داده بود.

استاندار خوزستان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه مقاطع به نظر ولی فقیه زمان عمل کرد.

شریعتی در ادامه به موضع سالم‌سازی سیستم اداری و مبارزه با فساد اداری اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی به تنهایی پاسخگو نیست بله باید با فرهنگ سازی مانع گسترش فساد در ساختار اداری شویم.

وی خودکنترلی را نتیجه فرهنگ‌سازی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید با لحاظ کردن و درک مخاطرات و جرم عدم رعایت قانون خود دست به خودکنترلی و پیشگیری از هرگونه انجام فساد در ساختار اداری بزنند.

وی لزوم تدوین قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از فساد اداری را بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته دارای سلامت اداری، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای بدون ذره‌ای اغماض برای مبارزه با فساد اداری تدوین شده است.

شریعتی بر لزوم کاربردی شدن مبارزه با فساد اداری تاکید کرد و گفت: لازم است فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش و سر کلاس‌های درس دانش‌آموزان آغاز شود تا در صورت ورود به ساختار اداری در آینده، در خصوص عدم آلوده شدن به فساد اداری گام بردارند.

وی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به استان خوزستان برای سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته سهم خوزستان از اعتبارات عمرانی کشور 6 و نیم درصد بود اما در بودجه امسال این میزان به 8 و 8 دهم درصد اعتبارات کشور رسیده است.

استاندار خوزستان در ادامه کاهش سرجمع اعتبارات استان را تایید کرد و ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی در سال 96 به دلیل اختصاص اعتبارات از نفت کاهش یافته است.

شریعتی خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبارات ویژه نفت به خوزستان به دلیل عوارض ایجاد شده برای مردم این استان است لذا نباید با لحاظ و یا ایجاد اعتبار نفتی، اعتبارات تملک دارایی را کاهش داد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار