20353   6571
تاریخ انتشار: 1395/10/22 19:00
رئیس خانه کشاورز خوزستان نبود صنایع تبدیلی و فراوری را حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان بیان کرد و گفت:بخش مهمی از محصولات کشاورزی استان به همین علت از بین رفته و از چرخه مصرف حذف می شود.

 

 

به گزارش  سایت آماج نیوز-مسعود اسدی، در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید تعاون روستایی خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل نیشکر اهواز ، کاهش شدید قیمت برخی محصولات کشاورزی در استان در زمان برداشت محصول را نیز ناشی از فقدان سردخانه و صنایع تبدیلی و ناکارایی سامانه توزیع و حمل و نقل بیان کرد و در ادامه خواستار سرمایه گذاری تشکل های تعاونی در بخش صنایع تبدیلی و فراوری شد.
وی گفت: بخش کشاورزی استان ناشی از کمبود واحدهای فراوری و تبدیلی آسیب جدی دیده و تعداد زیادی از کشاورزان خرده پا نیز همه سرمایه خود را از دست داده اند.
رئیس خانه کشاورز خوزستان در ادامه با بیان اینکه کشاورزان خرده پا به دلایل گوناکون قادر نیستند از تسهیلات بانکی برای تولید ، رونق کشاورزی و اشتغال استفاده کنند از مدیریت تعاون روستایی خواست بخشی از سرمایه خود را به پرداخت تسهیلات برای کشاورزان ضعیف و خرده پا اختصاص دهد تا آنان نیز توانمند شوند.
اسدی گفت: متاسفانه فقط کشاورزان متمول قادر هستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و این موضوع سبب شکاف اجتماعی در جامعه شده است.
رئیس خانه کشاورز خوزستان در ادامه تشکل های تعاونی را در راستای تحقق عدالت اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم تعاون روستایی حرکت شتابان تری در راستای کمک به نقدینگی کشاورزان خرده پا و تامین نهاده های کشاورزی داشته باشد.
وی به اجرای طرح 550هزار هکتاری در استان خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد تشکل های تعاونی بتوانند در راستای رونق بخشی بیشتر کشاورزی استان گام بردارند.
اسدی همچنین از مدیرپیشین تعاون روستایی استان خوزستان که در مدت 11سال در این مسئولیت توانسته است گام های اساسی در راستای تقویت تعاونی های کشاورزی و کمک به افزایش معیشت کشاورزان بردارد تقدیر کرد.
در این آئین مهدی سیاحی به عنوان سرپرست تعاون روستایی خوزستان معرفی شد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار