20342   1033
تاریخ انتشار: 1395/10/21 11:43
طرح های ملی و طرح های استانی 20 درصد کاهش داشته این در حالی است که اعتبارات مشابه در کل کشور 8درصد افزایش پیدا کرده است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار آماج نیوز از مجلس شورای اسلامی –اقبال محمدیان در نطق مجلس خطاب به رئیس جمهوربا بیان اینکه بودجه اعتبارات تملک و دارایی استان خوزستان در سال96 دچارسیر نزولی شد اظهار کرد: اعتبارات عمرانی 6/11 درصد و 2طرح توسعه پایدار و احیاء کارون26درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: طرح های ملی و طرح های استانی 20 درصد کاهش داشته این در حالی است که اعتبارات مشابه در کل کشور 8درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز، با طرح سوال از رئیس جمهورتوضیح داد: خوزستان با 60تولید نفت و گاز کشور اقتصاد کشور مدیون آن است و اثرات مخرب زیست محیطی بر زندگی و روح و روان مردم تاثیر گذاشته است چرا باید بودجه آن نسبت به سایر استان ها کمتر باشد.

محمدیان افزود: معضلات زیست محیطی به همراه معضلات بیکاری و مشکلات باقی مانده از دوران دفاع مقدس سبب شده است زندگی مردم با سختی مواجه شود.

وی با بیان اینکه چرا استان با وجود همه این مشکلات باید مورد بی مهری و بی توجهی قراربگیرد گفت: علت کاهش اعتبارات استان چیست و چه توجیهی دارد؟

محمدیان تاکید کرد:کاهش اعتبارات استان در سرفصل های مختلف بودجه یک نوع خود زنی برای دولت و یک ظلم بزرک برای مردم استان است و سبب نگرانی ، مردم و علما استان است

وی از دولت در خواست کرد: دستور رسیدگی جدی برای اصلاح و افزایش بودجه استان را داشته باشد.

محمدیان به وزیر نیرو تذکر داد: از حذف سهمیه تامین آب 120 هزار هکتار از طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری علرغم تاکید معاون اول رئیس جمهور خوداری کند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: علیرغم تاکید حضرتعالی مبنی بر تامین آب کشاورزی، کشاورزان رامشیر و رامهرمز با بسته شدن دریچه های سد حره و سد مارون خسارت جبران ناپذیری به محصولات کشاورزی این شهرها وارد شده است.

محمدیان در پایان با بیان اینکه  عوامل زیر مجموعه وزارت هیچ همکاری با کشاورزان استان ندارند خاطر نشان کرد: از روستای رومیس رامشیر و نوران البوالفارس لوله های نفت با قدمت بالای 50سال سبب جاری شدن نفت به رودخانه مارون شده و محصولات کشاورزی را نابود کرده است.

 

   





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار