20309   10613
تاریخ انتشار: 1395/02/24 20:57
رییس اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان باغملک خبرداد
رییس اداره ثبت و اسناد واملاک شهرستان باغملک از مشارکت 45 درصد مردم شهرستان تا کنون در طرح تک برگی کردن سند مالکیت خبرداد.

حسین برون در گفت وگو با خبرنگارآماج نیوز،  با بیان اینکه اهداف توسعه پايدار و لزوم تامين امنيت اجتماعي در راستاي تحقق اين توسعه، صدور سند تک برگي اقدامي مهم و موثر در تامين امنيت فردي و اجتماعي جامعه است  اظهار کرد:  از این پس سند مالکيت كاداستري به جاي سند منگوله دار و دفترچه اي قديمي در شهرستان باغملک صادر می شود.

 

وی در خصوص صدور سند مالكيت كاداستري گفت: این سند در قالب طرح کاداستر و به دليل بالابودن ضريب امنيت اين سيستم و سرعت در پاسخگويي به مراجعین ثبتي اجرا شده است. کاداستر، سيستم مديريت الکترونيکي املاک است که با مکانيزه کردن خدمات ثبتي، ثبت سنتي را به سمت ثبت نوين هدايت مي کند.

 

رییس اداره ثبت و اسناد واملاک شهرستان باغملک  گفت: از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال هستند.

 

برون مزاياي سند مالكيت كاداستري یا تک برگی را ارتقاء امنيت و آرامش رواني، كاهش اشتباهات، حذف نوشتار هاي دستي، عدم امكان الحاق هر گونه عملياتي به متن سند،حذف فرايندهاي زائد اداري، كاهش سفرهاي درون شهري،حذف مراجعه متقاضيان، صرفه جويي در مصرف اوراق 32برگ بهادار، تحويل اسناد مالكيت به درب منازل مالكين، شفاف سازي امور، درج شماره باركد 18 رقمي، ذخيره سازي اطلاعات در بانك املاك، اعمال شاخصه هاي سرعت ، درج مختصات جغرافيايي و شماره جام در سند مالكيت كاداستري، دقت و كيفيت و حفظ و حمايت بهينه از مالكيت مالكين رسمي عنوان کرد.

 

وی در خصوص اینکه آیا در روستاهای شهرستان باغملک اطلاع رسانی کرده اند یاخیر، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که این اداره انجام داده این بوده، که با دهیاری ها و شورای های روستایی نیز جلسات متعددی برگزار کرده . از همین طریق به روستاییان اطلاعرسانی کرده ایم و تاکنون مردم شهرستان باغملک مشارکت 45 درصد داشته اند.

 

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک باغملک ويژگي هاي خاص سند مالكيت كاداستري را، نشاني ملك،كدپستي، كدملي، تصوير نقشه كاداستر، درج مختصات جغرافيايي، درج موقعيت نقشه در محل، درج شماره جام، درج باركد امنيتي و الصاق هولوگرام امنيتي برشمرد.

 

برون در پایان افزود: از تمام مردم شهرستان تقاضا دارم برای تک برگی کردن سندهای مالکیت خود اقدام کنند زیرا کارهایی که می بایست از سند استفاده شود دیگر با سندهای منگولی امکان انجام ندارد.

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار