20305   10285
تاریخ انتشار: 1395/02/22 18:10
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره ظرفیت های آموزشی در منطقه آزاد اروند را بسیار بالا توصیف کرد.

به گزارش سایت آماج  نیوز وبه نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، در اولین نشست شورای کاربردی آموزش عالی منطقه آزاد اروند، مختص آبادی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره در جمع مسئولان و روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه آزاد اروند گفت: آموزش عالی در کشور همسایه عراق، بیش از دو دهه از جمهوری اسلامی ایران عقب تر است. در منطقه آزاد اروند، مراکز آموزش عالی رشته های مختلف صنعتی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و دیگر حوزه های، فعالی می باشد و این مسئله می تواند زمینه ای برای توسعه آموزش در کشور همسایه به ویژه استان بصره عراق باشد.

وی در ادامه افزود: وجود زیرساخت ها و مصوبات قانون، پیش زمینه استفاده از ظرفیت های آموزش عالی و توسعه ارتباط برون مرزی در این بخش است و بنده می توانم با تکیه بر مسائل کاربردی و نه صرفا تئوریک و نظریه ای، عنوان کنم که اولین قدم برای توسعه بخش آموزش عالی و گسترش فعالیت آن در خارج از کشور، ایجاد ارتباط هدفمند آموزشی است.

مختص آبادی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اروند، نزدیک ترین منطقه به بازار پذیرش علم و دانش و فناوری های نوین پژوهشی است. وجود کشورهای نظیر عراق، بحرین، قطر، امارات و کویت در هم جواری این منطقه، می تواند زمینه را برای برنامه ریزی کلان آموزشی مهیا نماید. وجود اساتید مجرب و توانا و دانش آموخته بهترین دانشگاه های کشور و جهان در دانشگاه های فعال در منطقه آزاد اروند، ابزاری شاخص برای توسعه علمی، پژوهشی و انتقال دانش و فناوری به کشورهای مستعد دریافت این کالا می باشد.

وی در پایان عنوان کرد: ما می توانیم با حضور فعال در فضای آموزشی کشورهای همسایه و معرفی خود از طرق متفاوت، توانایی های خود را نشان داده و حضوری پر رنگ و هدف دار با نگرش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی آموزشی در جهت ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و اقدام و عمل داشته باشیم.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار